Studie van Bali

Hey iedereen,

binnenkort ga ik met een groep een gedeelte van Bali, namelijk (raya) Seminyak bestuderen voor mijn studie. Van een aantal zaken moeten we op voorhand al informatie verzamelen. Hiervoor kunnen wij jouw hulp goed gebruiken, want ben jij naar Seminyak geweest vertel dan hoe je het daar vond, wat je beviel en wat niet! Vertel wat voor mensen er waren (dan kunnen wij onze onderzoeksvragen goed daarop afstellen) en waarom zij daar naartoe gaan (mocht je dat weten).
Een andere vraag nog. Ben je van plan om met je familie (of gezin) op vakantie te gaan naar een wat luxere omgeving (mag Bali zijn, mag ook ergens anders zijn, wel verder dan Europa) vertel dan waarom je daarvoor kiest en wat je zoekt in zo’n vakantie bestemming.

Alvast heel erg bedankt voor je bijdrage :thumbsup:

Groeten, Jasper

Hoi Jasper,

Ik ben in Seminyak geweest, maar ik heb er niet overnacht. Reden: Seminyak is duurder dan de rest van Zuid-Bali, maar mijns inziens komt die verhoging in de prijzen niet overeen met een verhoging van de kwaliteit. Dus extra luxe: lang niet altijd. Het is meer de naam dan iets anders…

Voordeel van Seminyak is dat het er rustiger winkelen is (minder opdringerige verkopers) dan in de rest van Bali. Maar ook hier geldt weer: de producten zijn vaak wat mooier en luxer uitgestald dan in andere winkels, maar de prijs/kwaliteit verhouding is wederom niet echt gunstig. Althans, de gemiddelde kwaleit ligt absoluut hoger, maar het is niet zo dat (na wat zoekwerk) deze producten niet in bv Kuta te vinden zijn. Je moet gewoon wat beter zoeken. Ook zijn openingstijden minder ruim. Maar gemak dient de mens en ik kan me voorstellen dat Seminyak een goede optie is als je geld hebt.

Qua restaurants: er zijn mooie en sfeervolle restaurants. Ook deze zijn aan de dure kant en vaak vind ik het voedsel te veel aangepast aan de westerse smaak. En dat terwijl Balinees eten geweldig is!

De mensen die ik gesproken heb, verbleven daar met name vanwege de rust. En rustig is het er absoluut!

Al met al is het niet mijn favoriete stukje Bali…

Groet,

Jenny