Hoi
Ik zit een beetje met een dilemma/probleem/droom. Haha klinkt raar zo ik weet het. Het zit namelijk zo: ik wil enorm graag archeologie studeren. Ik weet ook dat ik met mijn MBO diploma niet zomaar overal terecht kan. Nu ben ik woonachtig in België en is er de Uni van Gent. Daar kun je eventueel worden toegelaten als je toelatingsonderzoek positief is. Ik ben daar nu dus bezig. Maar omdat ik altijd al de droom heb gehad om te wonen en studeren in het buitenland ben ik toch nog aan het rondkijken. Mijn eerste bedoeling was om een MBO te doen in Australië maar daar krijg je dus geen studiefinanciering voor, belachelijk maar ja. Ik wilde namelijk wat specifieks studeren, in een vak waar ze mensen in tekort komen, om zo eventueel mijn kans te vergroten om daar in korte termijn te gaan wonen…dat komt dus voorlopig op een laag pitje te staan.
Nu ben ik eens aan het rondkijken bij andere landen, en ik zag dat Schotland spot goedkoop is! En daar kan ik dus studeren, datgene wat ik wil, Archeolgie (als ik in België word toegelaten ga ik dat ook studeren).
Zijn er mensen die ervaring hebben met studeren in Schotland, en weet iemand toevallig wat de toelatingsvoorwaarden zijn? Ik ben ondertussen ook wel aan het zoeken voor dat laatste, maar dat valt nog niet mee ![]()