Studeren op Curacao

Hallo! Ik ga van augustus tot en met januari naar Curacao om aan de Universiteit daar te studeren. Ik ga daar ook op de campus wonen. Zijn er nog meer mensen die daar gaan studeren??!

Hallo,

Ik wil in de toekomst (waarschijnlijk na mijn stage op Curacao) ook daar verder studeren.
Hoe heb jij dat geregeld (i.v.m studiefinanciering enz)?
In ieder geval…ik wens je een hele fije tijd op Curacao en geniet er van.

Groetjes,
Gennetje

Wat studeer je Wendy?
Ik wil dat ook doen maar mijn school (inholland) heeft geen contacten met de UNA. Mischien valt er iets te regelen.

Daisy

Ja dat kun je heel goed zelf regelen. Mijn school had ook geen conracten met de UNA. Ik studeer HBO Rechten. Op de site van de UNA stonden een stel email adressen van mensen van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Die heb ik gemaild( het duurt overigens wel even voordat ze terugmailen) Maar op de site kun je ook zien welke vakken ze geven en hoeveel studiepunten ze betreffen. Ik heb wat vakken uitgezocht( ik ben derde jaars en heb daar van bachelor 2/3 vakken uitgekozen), toen heb ik van de decaan( van faculteit) toestemming gekregen voor het volgen van deze vakken. En examencommissie van mijn school heeft het ook goedgekeurd. Het enige nadeel als de scholen onderling geen samenwerkingsovereenkomst hebben is dat je dubbel schoolgeld moet betalen. Maar collegegeld voor de UNA is maar 500 euro dus das ook niet echt veel. Als je een economische of sociale studie doet moet je gewoon even bij die faculteit kijken op de site van de UNA. Ik kan je het inschrijfformulier sturen als je eenmaal zover bent, dan hoef je daar niet meer achteraan. Er heerst daar namelijk zo’n cultuurtje dat alles wachten kan. Ik heb welleens 2 maanden op een mailtje moeten wachten. Dus gewoon stalken met mailtjes. Als je nog vragen heb mail me maar!

groetjes Wendy