Studeren op Curacao

Hallo! Ik ga van augustus tot en met januari naar Curacao om aan de Universiteit daar te studeren. Ik ga daar ook op de campus wonen. Zijn er nog meer mensen die daar gaan studeren??!

Hallo,

Ik wil in de toekomst (waarschijnlijk na mijn stage op Curacao) ook daar verder studeren.
Hoe heb jij dat geregeld (i.v.m studiefinanciering enz)?
In ieder geval…ik wens je een hele fije tijd op Curacao en geniet er van.

Groetjes,
Gennetje

Wat studeer je Wendy?
Ik wil dat ook doen maar mijn school (inholland) heeft geen contacten met de UNA. Mischien valt er iets te regelen.

Daisy

Ja dat kun je heel goed zelf regelen. Mijn school had ook geen conracten met de UNA. Ik studeer HBO Rechten. Op de site van de UNA stonden een stel email adressen van mensen van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Die heb ik gemaild( het duurt overigens wel even voordat ze terugmailen) Maar op de site kun je ook zien welke vakken ze geven en hoeveel studiepunten ze betreffen. Ik heb wat vakken uitgezocht( ik ben derde jaars en heb daar van bachelor 2/3 vakken uitgekozen), toen heb ik van de decaan( van faculteit) toestemming gekregen voor het volgen van deze vakken. En examencommissie van mijn school heeft het ook goedgekeurd. Het enige nadeel als de scholen onderling geen samenwerkingsovereenkomst hebben is dat je dubbel schoolgeld moet betalen. Maar collegegeld voor de UNA is maar 500 euro dus das ook niet echt veel. Als je een economische of sociale studie doet moet je gewoon even bij die faculteit kijken op de site van de UNA. Ik kan je het inschrijfformulier sturen als je eenmaal zover bent, dan hoef je daar niet meer achteraan. Er heerst daar namelijk zo’n cultuurtje dat alles wachten kan. Ik heb welleens 2 maanden op een mailtje moeten wachten. Dus gewoon stalken met mailtjes. Als je nog vragen heb mail me maar!

groetjes Wendy

oh en voor Gennetje, je behoudt gewoon je studiefinanciering en je krijgt ook nog iets van 78 euro per maand terug voor het inleveren van je OV.

Hartsikke bedankt!! Ik dacht echt dat het onbegonnen werk zou zijn. Ik wil dit al zo lang want ik heb volgend jaar dan eindelijk de mogelijkheid om dat te doen. Andere landen trekken mij toch (respectievelijk) minder op het moment. Ik heb ook uuuren lopen kijken wat de mogelijkheden waren met UNA en mijn opleding etc. Ik doe namelijk HTRO (hbo toerisme) en ze hebben daar een gelijksoortige opleiding in samenwerking met de Hotelschool in Den Haag (Tourism and Hopitality Management). Moet goed te doen zijn lijkt me dan, jij doet het als afstudeer project?

Je hoord nog zeker van me! :slight_smile:

nee niet als afstudeer project, gewoon vervangend voor vakken die ik anders gewoon hier had moeten volgen. Als ik terug kom moet ik meteen gaan afstuderen. Ik verblijf trouwens ook niet meer op de campus daar. Zat al vol met studenten van daar. Dus nu is het zo’n studentenhuis (www.room4rent.nl) geworden, zit je met allemaal nederlandse stagiaires en zo dus wel gezellig. Misschien beetje voorbarig maar moet je maar eens kijken. Succes!

he wendy!
ik heb een vraagje…op dit moment ben ik eerstejaars hbo-rechten…ik zou heel graag volgend jaar willen studeren aan de UNA…op die site staat dus dat je je vwo-diploma moet hebben…weet jij hoe het precies zit en of ik kans maak? groetjes nathalie

Hoii!
Nee, je hoeft dus niet je VWO-diploma te hebben want die heb ik ook niet. Ik denk wel dat je je Propedeuse moet hebben. En als tweede jaars zal jij waarschijnlijk alleen bij hun vakken van het eerste jaar kunnen volgen. Ik ben namelijk in sept vierdejaars en ik ga vakken uit de bachelor 2-3 volgen. Jij zal dus denk ik vakken uit de bachelor 1 kunnen gaan volgen. Als je het allemaal wilt gaan regelen moet je een mailtje naar [EMAIL=“j.dehaan@una.an”]j.dehaan@una.an sturen( is een Prof. die ook aan Erasmus Universiteit les geeft geloof ik). Dat is de decaan daar van de faculteit. Hij moet je toestemming geven. Maar begin wel super vroeg met regelen want het duurt soms een maand voordat je een mailtje terug krijgt. Dus als ik jou was zou ik ff Prof de Haan mailen wat de eisen voor jou zijn om volgend jaar daar vakken te mogen volgen. Succes!!

groetjes Wendy

hartstikke bedankt! heb meteen een mailtje gestuurd, hoop echt dat hij snel antwoord…tlijkt me egt super!! ik weet alleen echt niet of ik kans maak, naja iig heel erg bedankt en heeel veel plezier op curacao:)
Groetjes, nathalie

Hoi wendy!
Als het goed is, zit jij nu op curacao en ik ben echt superbenieuwd hoe het daar is!! hoe is de universiteit en het leven daar? en de lessen, ik zou het heel graag willen weten aangezien ik daar misschien ook volgend jaar zou willen studeren:)…ik hoop wat van je te horen!
Groetjes, nathalie

Ik zou dat ook willen weten hoe het daar is!!! want wil waarschijnlijk ook op de UNA een half jaar willen gaan studeren, want ben bezig met de opleiding IBL en moet een half jaar in het buitenland gaan studeren en als het goed is werkt de HES met de UNA

Hi, en als je nog woonruimte zoekt, kijk eens op onze space Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
Niet alleen voor woonruimte, er staan ook diverse infosites m.b.t Curacao op.

groetjes
Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao

In welke taal wordt er les gegeven op de UNA

Hai ervaringsdeskundigen!

Jullie zijn nu vast al weer terug, dus deze vraag kan ik mooi bij jullie droppen: ik wil graag weten hoe jullier het met huisvesting hebben geregeld. Ik weet niet of ik op de campus terecht kan/mag, omdat het bij mij om een stage gaat.

Suggesties zijn welkom.

Bedankt alvast!

Ik sluit dit topic, het is meer dan een jaar oud. Plaats aub een nieuw topic met je vraag.