Hallo daar!
Ik ben een blije student uit die volgend jaar voor een half jaar naar trekt. Ik heb de keuze uit twee steden. In Lissabon ben ik al geweest. Ik heb daar al gewinkeld, ben naar Belém gegaan, heb er wat rondgelopen, maar ik ken de stad nog niet à fond (goed)… Ik ben ook nog niet in de studentencôté geweest. In Coimbra ben ik nog nooit geweest, maar ik weet dat het een typische studentenstad is, en dan nog wel de oudste van Portugal, als ik me niet vergis.
Nu zou ik graag een ‘slimme’ keuze maken, en daarom wou ik me al even informeren bij jullie, Portugalkenners!
Mijn voorkeur gaat uit naar Lissabon, omdat dat dichter ligt bij het dorp dat ik ken, en waar ik graag op bezoek zou willen gaan… Maar ik wil niet overdonderd worden door een té grote stad, waar ik verloren zou lopen. Anderzijds wil ik ook een grote variëteit aan doenbare dingen: musea, muziek, uitgaan, sport, cultuur in het algemeen enzovoort.
Daarnaast zou ik ook willen weten welke stad op “studentikoos” gebied jullie voorkeur verdient. Qua unief, qua begeleiding etcetera.
Ik zou zeker voor Lissabon kiezen !
ik heb hier een half jaar gewoond en. het is een geweldige stad.
Coimbra heb ik wel bezocht ken ik niet heel goed maar is geloof ik een stuk kleiner en minder leuk denk ik .!!! Lissabon is gewoon heel gaaf. je hebt daar toffe uitkijkplaatsen/parkjes geweldige uitgaanswijken. bairro alto !!! en en op de pleinen zijn heel vaak muziek festivals of iets anders geks te doen. Je hebt beneden bairro alto de uitkijkplek adamastor (geloof dat je het zo schrijft) waar alle jongeren/ouderen muzikanten muziekliefhebbers bij elkaar komen en gewoon gezellig samen bierdrinken en genieten van het leven echt heel tof !!
Als je nog meer vragen hebt schreeuw maar. !!
Succes met je keuze groetjes Sanne
Hey! leuk dat je er ook gewoond hebt! Wat deed je er dan concreet?
Ik ga naar Lissabon, want ik heb uiteindelijk toch niet de keuze :)) gelukkig dat je dus niet zei: ik zou 200% voor Coimbra kiezen.
Ken je iets van de plaatselijke sportploegen? (basket) of van 't studentenleven? van het zoeken naar een kot?