Studeren in Zuid Amerika

Hallo Allemaal,

In het voorjaar van 2015 heb ik de mogelijkheid om een half jaar in het buitenland te gaan studeren. Mijn universiteit heeft een aantal mogelijkheden in Zuid Amerika. Zuid Amerika trekt mij het meeste omdat ik veel wil reizen, een andere taal wil leren en zo veel mogelijk uit deze ervaring halen. Nu twijfel ik tussen de steden Buenos Aires en Santiago. Zijn er mensen die in beide steden (en landen) bezocht hebben en die me wat meer kunnen vertellen?

Groetjes,

Jimmie

Ik ben er totaal niet bekend mij maar qua naam zou ik altijd voor BA gaan.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Chili en Argentinië zijn wat rijkere landen van Zuid-Amerika en dus ook duurdere landen en bovendien noem je ook hoofdsteden, die zijn drukker. Maar ik geef toe dat ik geen van beide steden ken en ik twijfel er niet aan dat zij hun charmes hebben!
Maar is Peru ook geen optie? Peru heeft namelijk erg veel te bieden… Het heeft zowel de Andes, als tropische kusten en de prachtige Amazone. Bovendien zit het boordevol cultuur, prachtige natuur en kan je er het wereldwonder Machu Picchu bezoeken!
Cusco is dan ook een prachtige stad om in te verblijven, het is een kleine bruisende gezellige stad waar je zeker snel mensen leert kennen! Het is wel erg toeristisch (afhankelijk van de tijd van het jaar) maar je bent ook snel buiten de stad waar je al gauw de cultuur van dichterbij kan leren kennen. Cusco is bovendien ook centraal gelegen en dat maakt het gemakkelijk om andere delen van het land te bezoeken. Je kan praktisch alle “musts to see” bezoeken vanuit Cusco. In mijn ogen een échte aanrader! :slight_smile:

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Peru lijkt me inderdaad een prachtig land. De universiteiten waar ik heen kan vanuit de uni zijn voornamelijk hoofdsteden. Cusco is helaas geen mogelijkheid voor een exchange. Maar het is wel mogelijk om naar Lima te gaan. Ben je in Lima geweest en zou dit een leuke stad zijn om een half jaar te studeren?

Ik ben meerdere keren in Lima geweest maar nooit voor lange periodes. Ik was er altijd wel graag maar durf er me niet over uit te spreken of dit een “betere” studiestad zou zijn dan santiago of buenos aires, aangezien ik die steden ook niet ken… Lima heeft over het algmeen wel een warm klimaat, zeker in januari - februari is het er heerlijk weer, dan is het zomer!

Via Wereldwijzer app