Goedendag beste mensen,
Een beetje onbeleefd om als eerste post een vraag te stellen, maar ik doe het toch :P.
Komend semester ga ik studeren in Zuid-Afrika, als onderdeel van een uitwisseling tussen mijn school en de universiteit in Potchefstroom (noot: mijn school staat in België). Die reis staat al gepland voor 10 juli. Jammer genoeg is door de verstrekker van de studiebeurs pas heel laat het groene licht gegeven, en daarom zit ik nu een beetje in de knel met mijn papieren. Ik ben vandaag bij de ambassade in Brussel geweest, en die moesten voor het studentenvisum enkele originele formulieren hebben die ik nog niet heb (en die op z’n vroegst eind deze week binnenkomen). Komende vrijdag ga ik weer naar de ambassade, hopelijk met alle papieren. Mijn vragen zijn dus:
- Weten jullie hoe snel het aanvragen van een (studenten)visum normaliter duurt? Er staat tien werkdagen voor, en aangezien ik als Nederlander in België studeer moeten ze ook nog in Nederland allemaal dingen doen blijkbaar.
- Is het mogelijk om in Zuid-Afrika dit studentenvisum aan te vragen, of om op een toeristenvisum te gaan en dit te verlengen?
- Aangezien ik weinig ervaring heb met vliegtuigmaatschappijen: Mocht het nodig zijn, is het dan gemakkelijk om mijn heenvlucht enkele dagen/ weken te verzetten?
Vriendelijke groet,
Jacob