Studeren In Aix En Provence

heeey mensen,

ik vroeg me af of er mensen zijn die in de Aix en provence frans geleert hebben.
ik zou er graag wat meer vanaf willen weten wan tik ga na school waarschijnelijk daarheen…
ik hoorde dat je er leuk uit kan gaan en dat er leuke mmensen zijn etc.
maar als je wat weet kan je dan reageren?

dankej wel!!
xxx
valerie

Ben eigenlijk naar net dezelfde informatie op zoek … en wel dringend!

Naar et schijnt studeren er vooral ‘rijken’ uit Marseille.

Klopt dat?

Hoi, zelf heb ik anderhalf jaar aan de ESCMP in Marseille gestudeerd, dus ik ben wel een beetje op de hoogte van wat er in Aix afspeelt. Op zich is het imago wel waar. Er studeren in Aix vooral de wat rijkere studenten en dus ook de wat rijkere uit Marseille.
Ik heb zelf dus niet op de uni daar gezeten dus kan ik weinig vertellen over hoe het frans leren daar is. Maar ik kan wel vertellen dat het een fantastische stad is, met heel veel studenten, veel barretjes, restauranten, etc Verder is de omgeving erg mooi en marseille is ook een hele mooie en interessante stad. Ik zou zeggen als je de kans hebt om er een tijd naartoe te gaan, zeker doen. Ik heb zelf ook mijn frans daar geleerd, en ik spreek het nu vloeiend.

Veel succes, indien ik nog meer kan helpen, dan doe ik dat graag. STuur maar een email (gideonharthoorn@hotmail.com)