Strengere gedragsregels Abu Dhabi/Dubai

Strengere gedragsregels Abu Dhabi en Dubai

De toeristenpolitie van Abu Dhabi gaat er streng op toezien dat de nieuwe gedragsregels voor toeristen worden nageleefd. Reizigers ontvangen bij aankomst in Abu Dhabi het boekje ‘Advies voor toeristen’ waarin in verschillende talen wordt uitgelegd wat wel, en wat zeker niet is toegestaan. De regels worden aangescherpt omdat de regering in Abu Dhabi van mening is dat de westerse toeristen veel te uitbundig zijn en zich onfatsoenlijk gedragen.

De nieuwe regels:
[ul]
[li]Het is verboden elkaar in het openbaar te zoenen, te omhelzen of handen vast te houden.[/li][li]Geen harde muziek of danspartijen in het openbaar.[/li][li]Geen minirokjes en korte broeken meer op straat en in winkelcentra, maar ‘eerbiedige en bedekte’ kleding.[/li][li]Geen bikini’s meer op het strand.[/li][li]Geen alcohol en drugsgebruik.[/li][/ul]Ook in het tot nu toe redelijk liberale Dubai worden onder invloed van Abu Dhabi de fatsoensregels aangescherpt. Dubai zoekt financiële steun bij buuremiraat Abu Dhabi en deze wil zeker steun verlenen, maar heeft wel als eis het invoeren van strengere gedragsregels voor toeristen.

Is het voor jou nog aantrekkelijk om naar Dubai of Abu Dhabi te gaan?

alcohol in dure hotels (besloten feesten) zal gewoon blijven. bikini’s op een privestand ook.

ik vind het normaal dat je je aanpast aan het land wat je bezoekt. ik ben een aantal keer in Dubai geweest, en zorgde er ook toen al voor dat ik mijn knieen en ellebogen bedekt had. zoveel moeite is het toch niet?

(en je bent vrij om te besluiten om niet naar de VAE te gaan.)

Abu Dhabi gaat dus voor Dubai bepalen wat de regels voor toeristen moeten worden??

Ik vraag mij altijd af, waar eindigen dit soort maatregelen? Want is het echt zo erg gesteld met die toeristen in Dubai?

Ik ben niet zo’n fan van het Midden-Oosten en Noord-Afrikaanse landen maar Dubai had ik wel eens willen zien. Maar met nog strengere regels heb ik er minder behoefte aan. Vooral ook omdat de meeste van dit soort regels echt tegen vrouwen bedoeld zijn.

Precies!
Veel moslims doen ook gewoon mee aan die dingen…dus ik vind het altijd een beetje dubbel.

Tot op zekere hoogte kan je je aanpassen is mijn mening.
Bijv bij bezoek aan een Moskee schoenen uit,lange broek,armen bedekt enz.
Dat is hun cultuur en ja als je een moskee wilt bezoeken zal je je aan moet passen.
Maar niet meer in een korte broek of rokje mogen lopen op straat gaat mij toch echt te ver!
Laat staan niet meer in bikini op het strand,was niet van plan om een boerkinie te gaan dragen:-)

Ook de regel niet meer hand in hand lopen over straat hm zelf lopen ze ook hand in hand en dit dan willen verbieden,wel een beetje vreemd.

En ik ben het met Laxmi eens dat de meeste van dit soort regels echt tegen vrouwen bedoeld zijn.

Mannen moeten ook een lange broek aan en dragen ook shirts die de polsen bedekken.

In heel veel landen is het not-done om in je bikini te zwemmen op openbare stranden. Denk aan gebieden in Indonesie (wat groter is dan Bali), Egypte (buiten de toeristische Rode Zee) enz. Omdat maar weinig mensen de behoefte hebben daar te zwemmen hoor je daar niemand over. En even eerlijk: wie gaat er nu naar Dubai om op het strand te liggen? :vak02:

Klef doen op straat is ook in meer landen verboden. En eerlijk is eerlijk, voor mij hoeft dat ook niet. Of ben ik nu te preuts? Wacht even totdat je in een eigen kamer bent, dat wachten maakt het alleen maar spannender :wink:

Voor de meeste westerse mensen zijn de veranderingen niet zo groot als dat het hierboven lijkt.

Ik denk ook dat de veranderingen niet zo heel groot zijn voor toeristen. Zijn eigenlijk precies dezelfde regels die Syrië had toen ik er was. Voor mij geen reden om weg te blijven, al zou ik nu even niet naar Syrië gaan :wink: (blijf het wel heftig vinden wat daar allemaal gebeurd).

Ikzelf vind het nooit zo’n moeite om me aan te passen een de gedragsregels voor toeristen, maar aan de andere kant vind ik het ook weer tweeledig: ik zou persoonlijk ook graag een gelijke behandeling van mannen en vrouwen zien. Maar voor ik een hele filosofische uiteenzetting hier neer ga zetten :wink: : het weerhoudt mij er niet van om zo’n land te bezoeken.

Groetjes, Anne

Is dit allemaal nog steeds zo? 2016

In 2015 was er in Dubai al niets meer van die regels te merken.

Enkele regels dien je toch nog wel in acht te nemen. Ben er in februari nog geweest.
In de Malls kom je niet binnen in korte broek (zowel mannen als vrouwen).
Alcohol kan je enkel verkrijgen in de internationale hotels en in bepaalde restaurants met license.
Drugsgebruik is absoluut verboden. Ook bepaalde medicatie mag je niet binnenbrengen - lijst http://www.uaeinteract.com/travel/drug.asp
Bikini kan op alle stranden maar op openbare stranden met veel moslims ga je je in bikini niet echt op je gemak voelen.
Handjes vasthouden mag, in het openbaar zoenen zou ik niet doen.
Het is eigenlijk heel eenvoudig: pas je een beetje aan aan de geldende normen. Je bent tenslotte te gast.

Ik zie dat de diverse attracties nogal wat kosten. Is er ook nog wat te doen voor normale prijzen?

Dubai is met alles duur. Het is niet voor niks een exclusieve bestemming.

Als je echt veel attracties wil doen, dan zou je kunnen overwegen om The Entertainer (boek of app) aan te schaffen. Daarmee krijg je op veel attracties de tweede persoon gratis. Je kan eens kijken of het voor jou/jullie de moeite is. the ENTERTAINER - Buy One Get One Free offers on Dining, Restaurants, Spas, Hotels, Waterpark, Dessert Safari & Gyms

Op Tripadvisor zijn er vaak mensen die ongebruikte vouchers willen verkopen aan een kleine prijs. Zie het UAE forum.

Om een goed beeld te krijgen van Dubai kan je ook gewoon rondwandelen en je ogen de kost geven. In oud Dubai - voor zover dat bestaat - kan je bv. de Jumeirah Mosque bezoeken met een gids, loop eens binnen in het Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding, eet een lokale maaltijd in het Arabian Tea House, loop eens door de oude wijk Bastakiya met zijn textielsouks, zijn huizen met barjeels, bezoek het Al Fahidi Fort (Dubai Museum). Dit hoeft allemaal niet veel te kosten. http://www.cultures.ae/

Wandel doorheen Dubai Marina met zijn wolkenkrabbers. De Yellow Boat tour langsheen The Palm vonden wij ook leuk (kost wel een beetje, wij hebben Tour 2 van 75 min. gedaan). Boat Tours Dubai | Sightseeing Boat Tours | Dubai - The Yellow Boats

Ipv Burj Khalifa (= duur en ik vond het niet echt wow) zou je kunnen gaan lunchen (of gewoon iets drinken) in The Observatory, op de 52ste verdieping van het Dubai Marriott Harbour Hotel. Hun ‘Lunch with a View’ (die nu ‘Lunch on 52’ heet) was erg lekker en redelijk van prijs en eerlijk gezegd heb je vanop de 52ste verdieping een veel mooier en duidelijker zicht op de stad en op The Palm dan vanop de 124ste (Burj Khalifa). Home | Marriott Harbour Dubai Dining

The Malls zijn uiteraard gratis te bezoeken. In Mall of the Emirates kan je van achter glas een kijkje nemen in Ski Dubai. In Dubai Mall kan je naar Dubai Aquarium & Underwater Zoo. Niet goedkoop maar wel eens de moeite.

Ja, Dubai is misschien duur maar wel heel apart.

Dank voor he reactie. We gaan het meemaken!