Strand?

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn vriend 5 weken naar Peru en Ecuador. We beginnen in Lima en vliegen terug vanaf Quito. Graag zouden wij de laatste 5-7 dagen aan het strand doorbrengen in Ecuador.
:vak02:
Heeft iemand tips over de plaats waar we dan het beste naartoe kunnen gaan? Uiteraard moeten we van die plaats gemakkelijk en binnen niet al te lange tijd naar Quito kunnen reizen.

Is het strand überhaupt de beste relaxoptie? Of zijn er andere chillmogelijkheden? Nadien moeten we (ik vooral) namelijk meteen weer aan het werk, dus we willen enigszins uitgerust terugkeren naar Nederland. :slapen:

Groetjes,
Clasine

Stel je vraag hier eens:

Hoi hoi,

Ik heb een aantal maanden in Ecuador gewoond. En er zijn zo veel mooie plaatsen waar je kan uitrusten.
Vanaf de meeste kustplaatsen kan je Quito met de bus binnen een dag bereiken.

Groetjes Karen

ps. Als je meerdere vragen heb, dan hoor ik het wel. Ik heb daar een paar ecuadoriaanse vrienden zitten, waar ik het aan zou kunnen vragen. Deze zomer zit ik in dan ook weer heerlijk in Ecuador om ze te bezoeken

Hoi,

Wat betreft stranden ben ik in Atacames, Canoa en Montanita geweest. Montanita is van die drie veruit het beste. Een heel relaxt surfersdorpje, met heel relaxte mensen en leuke barretjes en veel hotel/hostels. (Montanita is met de bus wel erg lang reizen naar Quito)

Canoa is opzich ook wel leuk, maar toch iets minder. Maar wel relaxt opzich. (met de bus een uur of 8 (geloof ik) reizen naar Quito). Zitten wel twee mooie Nederlandse hotels.

Atacames kan je beter ver, heel ver, vandaan blijven. Nooit naartoe gaan. Pluspunt; het is maar 5 uur reizen (met de auto in ieder geval)…

Wat betreft relaxen: al gedacht aan Baños? Leuk dorpje tegen de jungle aan, met veel warmwaterbaden en spa’s, dus genoeg relax opties :wink:

Veel plezier!

Het beste strand is niet te vinden in Ecuador, maar in Noord Peru: Mancora. In Montanita enzo is het in de winter (onze zomer) een beetje frisjes. In Mancora heb je het hele jaar door lekker weer.