Hallo even een klein vraagje,
Deze zomer ga ik interrailen en wil graag een stukje strand zien van Kroatië, welke steden die aan zee liggen zijn per trein te bereiken of desnoods goed met de bus? Vanuit Split of Zagreb gezien.
Dank u. ![]()
Hallo even een klein vraagje,
Deze zomer ga ik interrailen en wil graag een stukje strand zien van Kroatië, welke steden die aan zee liggen zijn per trein te bereiken of desnoods goed met de bus? Vanuit Split of Zagreb gezien.
Dank u. ![]()
Met de trein dan moet je de omgeving van Rijeka of Split nemen. De trein rijdt niet verder zuidelijk dan Split.
Maar als je bv in Rijeka of Split geraakt met de trein kan je met de bus overal geraken. Er zijn gewone lijnbussen, maar ook een soort intercity bussen die alle steden verbinden en eigenlijk het gebrek aan spoorwegen invullen.
www.kroatie.org
www.maroflin.com
Groeten, Hans
Dankjewel voor de reactie!
Ik ga eens op die websites snuffelen.
Kijk ook eens naar een vliegticket, binnenlandse vluchten zijn niet duur 96.-- euro retour van Zagreb naar Zadar of Split.
https://www.croatiaairlines.com/nl/Boeking-Planning/Boek-een-vlucht.
Groeten
Hey Danielle,
Waarschijnlijk niets om heel de tijd te verblijven, maar het is misschien wel een leuk idee voor een paar dagen.
Je kan je eigen eiland huren voor ongeveer 15€ per persoon per nacht. Hier vind je meer info: Visiwa private islands
Deze zijn ook te bereiken met de trein + ferry ofzo.
gr
Bedankt!
Voor tips kun je Kroatië Exclusief bellen, zij weten echt alles over Kroatie, ik geloof de eigenaresse (Nederlandse) is ook ambassadeur voor Kroatië of kijk op hun facebookpagina, daar staan ook veel tips en ideeën op. Toen ik mijn rondreis bij hen boekte kreeg ik een reisboek en ontving ik in een e-book tips, ook over de treinreizen, treinen langs de kust isn ietm ogelijk, wel een mooie reis die wij hebben gemaakt van Zagreb naar Bosnië