Stopcontacten in Japan

Hallo,

weet iemand welke stopcontacten er worden gebruikt in Japan en waar ik een betaalbare adapter kan kopen online?
Een alternatief zou ook gewoon een stekkertje zijn met een micro USB aansluiting.
Alvast bedankt.

Gr. Robbert

Men gebruikt stekkers met platte pennen (Amerikaanse stekkers), dus een adapter is vereist.

http://www.uchiyama.nl/Images/stekkeradapter.jpg

1 like

Bedenk daarnaast dat de netspanning 100-110 volt is (afhankelijk van de regio), dus let ook op of hetgeen je aan wilt sluiten daarvoor geschikt is. Voor de meeste moderne apparatuur is dit geen probleem, maar soms…

Ik gebruik zelf simpele platte verloopstekkers, die kan je bij de meeste elektronicazaken (en anders ook wel online) voor een paar euro kopen:

Daarbij heb ik dan een verloopstekker met een geaarde en twee platte Europese uitgangen, waar ik dan alles op kan aansluiten.

Als je een lader met Japanse stekker en USB-uitgang zoekt zou je ook in Japan kunnen kijken, zowel bij de grote elektronicazaken (o.a. Yodobashi, BIC Camera, Yamadenki) als ook de 100-yen winkels moet je die zeker kunnen vinden.

Wiz… Kijken of je apparaat die volt aankan? Een ipone/ ipad? Elektrische tandenborstel?

weet jij of dat kan :slight_smile:

Zal je toch even op de bijbehorende laders moeten kijken. Als daar iets van “input 100-240 volt” op staat zit je goed. En ik kan me toch niet voorstellen dat Apple geen laders voor alle spanningen levert.