Stop de vervuiling van de zee!

De azuurblauwe zee met het kristalheldere water is nog altijd een van de grote aantrekkingspunten om naar Thailand te komen en gelukkig ook ruimschoots aanwezig. Toch wordt er in diezelfde zee wereldwijd elke dag 8 miljoen ton afval gedumpt waarvan 89 % plastic of deels plastic. Dat betekent dat per vierkante kilometer de hoeveelheid afval drie keer zo groot is dan het aantal vissen. Om mensen meer bewust te maken van de grote bedreiging voor het leven onderwater wordt er 8 juni in Siam Ocean World in Bangkok de eerste “World Beach Dag” gehouden. In samenwerking met Green Fins association worden de bezoekers bewust gemaakt van de gevaren. klik hier voor meer info

Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl

Na meer dan 20 jaar AZIE frustreerd het me elke keer om te zien dat AZIATEN geen ene moer geven om het milieu of de zee waar ze eigenlijk van leven(visvangst).
Ga dit jaar weer 2maanden naar BALI SULAWESI LOMBOK in INDONESIE en
vooral KUTA in BALI blijf je met je voeten hangen in plastic zakken als je aan het zwemmen bent en de plastic zakken vliegen rond op het strand en
mensen willen een mooi strand maar ze roken teveel en dumpen hun sigarettenpeuken gewoon op het strand EGOISME ten top…
En dan zwijg ik nog van grootsteden zoals SAIGON MANILA BANGKOK JAKARTA dan draait mijn maag om van de stank…
Wanneer zal de mens eens beseffen dat we de ZEE moeten respekteren en ze niet leegroven of vervuilen?
Als het al zoals nu te laat is?