Het is elk jaar het zelfde liedje in Thailand met de waterellende,dorpen die onderlopen,wegen en de meeste treinverbindingen zijn uitgevallen(hele spoordijken zijn weggespoeld danwel verzakt)Om nog niet te spreken van het dodenaantal (315)en de economische schade die in de miljoenen loopt.
1/:Wie treft daar schuld aan,de huidige regering(Pue Thai)van Yinluck Shinawatra wegens hun incompetentie of de vorige regeringen,kabinetten en politci?
2/:Moet Thailand ten raden gaan bij andere landen waar watermanagement een prioriteit is?(know how)
3/:Moet men stoppen met houtkappen in natuurparken,zodat het water niet met volle bakken naar de bewoonde gebieden vloeit?
4/:Moet men geen extra water reservoirs(spaarbekkens) aanleggen om het overtollige water in op te slagen?
U kunt hieronder reageren!!Gelieve bij het onderwerp "waterellende"te blijven!!
Wie treft daar schuld aan : De vorige en huidige regering(en),maar dit jaar ook zeer zeker Yinluck Shinawatra door haar zeer onduidelijke en trage manier van werken en reageren. ze reageert op de situatie ipv de situatie proberen voor te blijven.Het vertrouwen van de Thai in haar heeft de laatste weken/maanden een behoorlijke deuk opgelopen. Het leger wilde al veel eerder een state of emergency uitroepen maar daar wilde ze niet aan en nu het eigenlijk te laat is moet ze wel.Dit soort dingen zullen haar zeer zeker niet helpen de regering is al niet zo stabiel en dit konden ze er zeer zeker niet bij gebruiken.
Moet Thailand ten raden gaan bij andere landen:
Ja zeker ze hebben er nu inmiddels 2 (of meer) Nederlanders lopen om ze advies te geven bij de huidige situaties. Dit hadden de vorige regeringen al veel eerder moeten doen. Ik wil Nederland niet te veel promoten maar als er 1 ding is waar ze verstand van hebben dan is het wel vechten tegen het water.
Moet men geen extra water reservoirs(spaarbekkens) aanleggen:
Nee als ze er gewoon (bv met hulp van NL) voor zorgen dat de bestaande reservoirs en afvoerwegen vrij blijven van bouwsels en andere obstakels dan is dit geheel onnodig. Wat een extra mogenlijkheid is dat ze de bestaande rivieren verbreden en verdiepen.
:chin: Het is dit jaar wel heel extreem het weer maar er zal iets moeten bedacht worden voor de toekomst om de overlast te verminderen maar hoe ik zal het ook niet zo snel weten.
![]()
![]()
**Wie treft daar schuld aan : **Iedereen die niet genoeg geofferd heeft aan buddha
**Moet Thailand ten raden gaan bij andere landen: **Nee Farang zijn dom die hebben geen verstand van dingen in Thailand. De koning komt wel met een geniaal idee.
Moet men geen extra water reservoirs(spaarbekkens) aanleggen: Nee we hebben toch al water reservoirs, krijgen we alleen maar meer muggen en onderhoud is dat nodig?
1/:Wie treft daar schuld aan,de huidige regering(Pue Thai)van Yinluck Shinawatra wegens hun incompetentie of de vorige regeringen,kabinetten en politci? De schuld ligt bij de bevolking zelf. Ze blijven bouwen en verbouwen in gebieden die uit ervaring jaarlijks onderlopen. In 2e instantie is de overheid verantwoordelijk voor het niet toezien op deze acties en het water-mis-management.
De ellende die er nu heerst laat duidelijk zien, dat centrale overheid en lokale overheden totaal langs elkaar heen werken. Er is centraal niets geregeld en de ignorante lokale bonzen trekken zich niets aan van de centrale overheid. DAT heeft de huidige ellende veroorzaakt en komt absoluut niet voor rekening van Yingluck.
2/:Moet Thailand ten raden gaan bij andere landen waar watermanagement een prioriteit is? Zolang de attitude van de Thai (van laag tot hoog) niet verandert, heeft buitenlandse know-how geen zin.
3/:Moet men stoppen met houtkappen in natuurparken,zodat het water niet met volle bakken naar de bewoonde gebieden vloeit? Houtkap is niet erg, zolang er dan ook een alternatief voor de waterafvoer (drainage) geregeld wordt.
4/:Moet men geen extra water reservoirs(spaarbekkens) aanleggen om het overtollige water in op te slagen? In principe liggen er voldoende bekkens van Noord naar Zuid. Alleen dit jaar waren de bekkens vol (tot ieders tevredenheid) en kwamen toen de typhoons en verlate monsoon opdraven. Men had, in tegenstelling tot andere jaren, de spaarbekkens vervroegd af moeten laten. Verder zou het zinvol zijn om gebieden te bestemmen tot “overloop”. (soort van uiterwaarden of polder)
En hou me ten goede…iedere weldenkende Thai weet exact hoe de vork in de steel zit, maar wie zet de eerste stap? oftewel: Wie brengt de eerste offers?
Ik sluit me in deze bij Joepattaya aan…
En hou me ten goede…iedere weldenkende Thai weet exact hoe de vork in de steel zit, maar wie zet de eerste stap? oftewel: Wie brengt de eerste offers?
[/QUOTE]
Met offers is de thai toch goed bekend, dus dat moet gaan lukken toch…