Ik (V), 37 jaar, overweeg in augustus een week of 2 á 3 naar Thailand te gaan om er een stilteweek te doen en daarna te relaxen op één van de eilanden. De invulling staat nog open. Een reisgenoot lijkt me leuk. Wie voelt zich aangesproken?
En: is er iemand die ervaringen heeft opgedaan en mogelijk een suggestie kan doen wat betreft een fijn adres voor een retraite? Ik hoor het graag. :dag:
Maar mocht je info willen hebben over Koh Tao, Koh Samui en Koh Phangan over waar het het beste kan feesten, drinken en de rest van de dingen kunt doen die het leven leuk maken…
Leuk! Ik zit aan hetzelfde te denken.
Maar dan meer daar iets ondernemen als een yogacursus van een paar dagen, mindfullness, en onbeperkte massages etc. Ik wil alleen de laatste week van juni en 1e week van juli gaan, dus dat zal denk ik niet lukken.
Maar zijn er mensen die op retraite-gebied in Thailand nog tips hebben? Ik wil het wel een beetje low budget houden trouwens.
Het wordt mijn 5e keer Thailand en ken het land beter dan Nederland…
Wat betreft de keuze naar een eiland te gaan: bedenk dat je wel in het regenseizoen zit. Koh Samui vind ik persoonlijk een verschrikkelijk (druk) eiland. Zeker als je voor je rust wil komen. Als je in Koh Phangan in het noorden gaat zitten, ervaar je nog wel rust en geen 20 zwartgebakken toeristen (met een kater) per vierkante meter.
Via www.dhamma.org kun je per land een lijst vinden met Vipassana meditaties (10 dagen mediteren in stilte-al weet ik niet of je zoiets bedoelt met een ‘stilteweek’). In Thailand zijn er verschillende mogelijkheden geloof ik.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ga het toevallig zelf deze zomer in India doen… Het schijnt best pittig en heftig te zijn, zeker omdat het veel zittend mediteren is, maar heb van al veel mensen gehoord die het al eens gedaan hebben dat het allemaal de moeite waard is (vind het zelf ook best spannend, maar ben voornamelijk erg benieuwd!). Als je een retraite zoekt die bijv. gericht is op informatie over het boeddhisme (en ook met meditatie is), dan kan ik je nog wel een (ander) adres in Nepal adviseren (maar dat is geen thailand ) en ook in Nederland heb ik nog een heel fijn retraite adres voor je. Laat maar weten als je interesse hebt.
Bedankt voor de reactie!
Nepal lijkt me ook geweldig. India ook! Staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dan voor minimaal een maand.
Ik heb de site van A - Z doorgenomen en ben wel enthousiast geworden, alleen: ik vind 10 dagen erg lang! Ik zou zoiets het liefst voor maximaal 5- 7 dagen willen doen.
Mocht je nog alternatieven weten: alles is welkom. Ik was ook op zoek naar een programma dat niet alleen uit mediteren bestaat, maar ook icm yoga. Als ik iets vind, kom je al snel terecht bij kuuroorden waar je kapitalen voor betalen moet. Ik zit ruim in dagen en kan max 3 weken weg, maar wil het liefst naar Thailand.
Hoi dames,
Wat een leuke reacties! Ik ga van de week eens op mijn gemakje kijken. Met een stilteretraite bedoelde ik geen vipasana… dat is me nog een beetje te heftig. Ik sta ook open voor combi’s met yoga. Lijkt me heerlijk. En: daarna nog wat relaxen in de buurt van het strand ook :zon02:
Waar ga je heen in India als ik vragen mag Annelies?
Grtjs, Eva.
Hopelijk kan je er wat mee. Je hebt tenslotte nog even om dingen op een rijtje te zetten. Heb je al een ticket? Ik ben er inmiddels uit en via 333.travel.nl een heel goedkoop ticket kunnen vinden naar Bangkok.
Ik heb voor mezelf het volgende in gedachte. Eerste 5 dagen yoga lessen volgen en daarna wel voor ca 5 dagen de tempel in voor meditatie. Het scheelt dat je daar zelf kan bepalen hoe lang je gaat (wel minimaal 3 dagen). Wellicht heb jij hier ook nog wat aan. Beide is in Chiang Mai (noord Thailand) http://www.fivethousandyears.org/center/
Zover het er nu naar uit ziet (heb pas vorige week ticket geboekt naar Delhi, dus kan het nog allemaal bepalen) ga ik naar Ladakh (indien mogelijk) en Himachal Pradesh. De meditatie ga ik in Dharamsala doen
Ben benieuwd waar je uitkomt en wat je gaat doen!
Hoor graag jullie ervaringen achteraf, want combinaties meditatie met yoga klinken ook fijn
Na wat surf en leeswerk verplaatst mijn aandacht naar Bali, en maakt de stilteweek plaats voor een yoga-adres :cheer: Lonely Planet gescoord, en ga me daar maar eens in verdiepen. Reisgenootje evengoed leuk; misschien maar een nieuw oproepje plaatsen.
Groetjes en bedankt voor jullie tips. Eva.
Bali! Dat is geweldig!
Bali ís geweldig! Ben er zelf enkele jaren geleden geweest. Het is een prachtig eiland…
Alvast een heel fijne reis! Ik heb inmiddels geboekt en zit over 3 weken al in Thailand!! Goed vooruitzicht…