Stille wens: passende omgeving voor een handige dromer met groene vingers.

Dag allen,

Huub, man van 61 jaar. Al lang koester ik de wens om ergens een plek te vinden die beter bij me past dan waar ik me momenteel bevind. Dat betekent: rustige omgeving, glooiend bergachtig landschap, meer zon, dun bevolkt, kleinschaligheid, zelfvoorziening, melkgeiten, kippen, permacultuur, vrijwilligerswerk, creatief bezig zijn. Niet werken voor geld maar om bezig te blijven. Sober leven en toch gelukkig zijn. Zuid Europa trekt me eigenlijk nog meer dan Frankrijk, waar ik vaker geweest ben. Eenmaal in Portugal geweest, Spanje en Portugal spreken me wel aan.

Gescheiden alleenwonend al jaren, kinderen en kleinkinderen, goed contact mee. Werkzaamheden als vrijwilliger in natuurtuinen en milieueducatie. Loop als alternatieveling tegen gangbare orde aan. Zoek omgeving met meer gelijkgestemden, om niet moedeloos te worden en af te stompen, maar om inspiratie op te doen en te leren van de mensen om me heen.

Graag zou ik me aansluiten bij pioniers die meer ondernemingsgeest hebben dan ikzelf, maar in een caravan of tent wonen zie ik niet zitten. Ik kan een hoop en als ik genoeg tijd krijg kan ik bijna alles… maar ben niet de snelste, integendeel. Op een camping wordt het 's zomers druk en dat gaat ook zo bij het verhuren van vakantiewoningen, kamers. Daar voel ik me niet thuis. Op een ietwat afgelegen boerderij waar geiten met de hand gemolken worden, waar geitenkaas gemaakt wordt, waar leven van het land zonder chemie en machines gedaan wordt, daar zou ik me wel thuis kunnen voelen. Klussen en moestuinieren, kruidentuin en nieuwe en vergeten groenten uitproberen.

Als er dan ook nog een vrouw rondloopt die dat ook ziet zitten zouden zij en ik samen kunnen plannen maken… al geloof ik niet dat ik op deze manier tegen de ware aanloop, maar je weet maar nooit… :slight_smile:

Groet,

Huub

Hoi Huub,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jij graag in de natuur zit.
Ik heb nog een site gevonden die je misschien aanspreekt wat betreft werken op een boerderij zie link
Een vrouw kan ik je spijtig genoeg niet aanbevelen,daarvoor zijn er andere kanalen .(datingsites,etc… )
Maar indien je op zoek bent naar een reisgenote,dan kan je altijd een berichtje posten op het Reisgenoten Forum hier op wereldwijzer.
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
Succ6 nog,Huub !
groet,georgessiam.