Vanaf volgend weekend ( begin van de ramadan)
kunnen de mensen met het Tunesische nationaliteit, die ouder dan 20/21 jaar zijn stemmen op onze president.
nou was mijn vraag dus of iemand hier eerder had gestemd of zo´n stemgedoe eerder heeft meegemaakt.
En hoe dat ongeveer te werk gaat.
Het word mijn eerste keer, dus vandaar.
Ik bedoel niet het soort stemmen dat we in Nederland doen dus, echt dat stem gedoe van Tunesie eens in de zoveel jaren.
hallo even een reactie. ik heb alleen ervaring met stemmen als nederlander hier. maar je bedoelt kennelijk dat jij als tunesier hier in nederland jouw stem mag uitbrengen voor de presidentsverkiezingen? jij meldt verder in jouw bericht “stemmen op onze president”. wil je daarmee dus zeggen dat je alleen een stem kunt uitbrengen op de huidige president? hoezo dan verkiezingen als je alleen maar kunt kiezen voor ben ali??? het is toch al voor 100% zeker, dat hij de verkiezing gaat winnen en dat hij dus zijn 3e termijn ingaat? hoezo democratie? groeten.
ik kom nog niet zo lang op deze site, omdat er ook ook veel mensen met niet het Tunesische nationaliteit zijn, had ik het even anders moeten zeggen.
mensen met het Tunesische nationaliteit kunnen vanaf zaterdag stemmen.
mij was eerst verteld dat het alleen op de huidige president kon.
maar dat is niet waar je kan op Ben ali stemmen en daarnaast zijn nog drie andere waar je je stem op kan uit brengen.
ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
bedankt voor jouw uitleg. weet je ook wie die andere 3 kandidaten zijn? ik kan er nl. niets over vinden. toeval? ik wens je veel wijsheid toe bij het stemmen!
bedankt voor de link. ben een beetje “wijzer” geworden. alleen vraag ik me af of hier echt sprake is van een democratie. voor zover ik de verhalen gehoord heb van tunesische vrienden. ik ben haast 100% zeker dat de huidige president voor 100% gaat winnen. nogmaals bedankt.
President Zine El Abidine Ben Ali opnieuw gekozen tot President van Tunesie met 94,48 % van de stemmen.
**Ben Ali officially named president of Tunisia
Tunisian leader congratulates opposition parties, population for civilized climate, democratic behaviour of Sunday vote.
TUNIS - The Tunisian constitutional court has officially named President Zine El Abidine Ben Ali to a fourth mandate following election results in which he received 94.48 percent of the vote, official sources said Friday.
The constitutional court said the vote was carried out in accordance with the law and had been transparent.
Ben Ali, 68, who has been in power for 17 years, congratulated the population and opposition parties - which obtained less than six percent of the vote - for the “civilized climate and democratic comportment” in which the election Sunday was held. **