Hallo allemaal,
Op aanraden van een administrator het berichtje niet alleen in het azië-forum geplaatst, maar ook hier:
27 augustus vertrek ik naar Vietnam om daar stage te gaan lopen bij een bank. Ik studeer bedrijfseconomie en ben 21 jaar oud. Ik ga samen met 2 klasgenootjes.
Deze stage zal 3 maanden duren, we zullen dan in de weekenden en op enkele vrije dagen Vietnam proberen te ontdekken. Ik ben er van overtuigd dat dit moet lukken in 3 maanden, naast onze stage. Echter, onze school heeft ons de mogelijkheid geboden nog om nog een maand rond te reizen na deze stage.
Gezien we een Visum voor Vietnam hebben voor een periode van 3 maanden, zullen we na deze stage het land uit moeten. Vandaar ook het idee om op onze vrije dagen Vietnam te ontdekken.
We zijn een beetje aan het brainstormen geweest en zijn tot de conclusie gekomen dat we graag Laos, Cambodja en Thailand willen zien in deze periode. Qua grootte van de landen en qua bezienswaardigheden hadden we als idee om 1 week Laos, 1 week Cambodja en 2 weken Thailand te gaan doen. Echter moeten we wel rekening houden met onze volledige bagage, die we mee moeten slepen.
Mijn werkelijke vraag aan jullie is dus, denken jullie dat ons idee mogelijk is? Of zullen we Laos of Cambodja moeten laten vallen vanwege de tijd/bereikbaarheid via openbaar vervoer of via de lucht. Hebben jullie eventueel ook nog ideeën over plekken die we sowieso moeten bezoeken en eventueel plekken die tegen vallen. Kortom de do’s en don’ts van Laos, Cambodja en ook Thailand natuurlijk.
Wat ook, voor jullie, nog wel handig is om te weten, is dat we terug naar Nederland vliegen vanaf Bangkok. Dit is dus ook gelijk onze eindbestemming van onze uitdagende reis door Vietnam, Thailand en (hopelijk) Laos én Cambodja.
Ik hoop via deze weg een leuke route uit te kunnen stippelen voor onze vrije maand. Tot slot heb ik nog 1 vraag; ik heb begrepen dat Visums voor Laos, Cambodja en Thailand aan de grens beschikbaar zijn, kunnen jullie dit bevestigen?
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor jullie reacties!
Sebastiaan