Stage vepleegkunde? psychiatrie, verslaving, detentie?

Hallo allemaal,

Ik doe de opleiding verpleegkunde en zou graag in het buitenland stage willen lopen. Op een of andere manier spreekt Aruba mij erg aan alleen vind ik het erg moeilijk om de mogelijkheden duidelijk te krijgen.
Mijn interesse ligt voornamelijk in de verslavingszorg en psychiatrie. Ik heb hier in Nederland bij verslavingszorg noord nederland stage gelopen en wil mijn komende stage bij een justitiële inrichting doen.
Heeft er iemand meer informatie voor mij?

Groeten,
Loes

De kans dat je een stage plek krijgt binnen het HOH als verpleegkundige A of stage als psychiatrisch verpleegkundige op de PAAZ is vrijwel nihil, zo niet onmogelijk. Ook een stage plek binnen de verslavingszorg (bv FMAA) is redelijk kansloos. Als verpleegkundige binnen de KIA <<justitie en enigste PI op het eiland>>(als stagiair) is ook niet mogelijk.
De reden is dat er op het eiland ook een opleiding is voor verpleegkunde (de EPI) maar bv ook welzijn.
Stagiaires van het eigen land gaan altijd voor en er zijn maar er weinig stage plekken te vergeven. Ik neem aan dat dat logisch is.
Ik zal contact voor je opnemen met de verslavingszorg op het eiland maar ik denk dat het antwoord niet positief zal zijn.
Mogelijk heb je een kans bij het 2e ziekenhuis op het eiland (Insam) maar ik denk dat die dezelfde regel hanteren.
Mogelijk maak je iets meer kans bij de spvcn op Bonaire. Daar zijn een flink aantal spv-ers in een fact team aan het werk. Bonaire zelf heeft geen opleiding op dat nivo die stagiaires aan kan leveren voor zo ver ik weet.
Dat zal wel inhouden dat je op nivo 4 of 5 een opleiding moet doen en waarschijnlijk ook dat je in je laatste jaar moet zitten.

grtz Q