Stage toerisme gezocht!

hallo,

ik ben op zoek naar een stageplek voor 6 weken, het enige probleem tot nu toe is… ik ben 16!!! zijn er mensen die weten of ik dan ook in het buitenland stage kan lopen… of weten waar ik met enige kans kan solliciteren??
het liefst zit ik in een franstalig gebied.

alvast bedankt,

Lilian

hallo lilian,
16jr is voor het buitenland een moeilijke zaak, kijk eens op http://www.termedastor.com onder de knop vakatures staan er genoeg. reageer en wie weet…

Ik ben ook op zoek naar een stage in het toerisme (tour operator/reisbureau) in het buitenland (Europa). Wie heeft er tips, ervaringen, etc?

Naar bekende buitenlandse/ nederlandse touropertors mailen/ schrijven of naar hun lokale agenten in het buitenland.

Beste Lilian en Mela,

Benader campings, hotels en pensions en leg je situatie uit. Het is niet gemakkelijk een stage in het buitenland te vinden als je 16 bent, maar het is niet onmogelijk. De meeste kans heb je denk ik niet bij de grote organisaties zoals vacansoleil en dergelijken, maar op kleinschalige B&B’s of campings. Daar ligt de nadruk vaak niet zo op de leeftijd.
Open sollicitaties sturen en je situatie uitleggen dus. Als je echt niets kunt vinden moet je het zien te vinden binnen de landsgrenzen. (Ook niet makkelijk hoor, maar meer kans).

Groeten en succes,
Wouter v. Kuijk

Bedankt voor jullie beide reacties. Maar ik ben juist op zoek naar ervaringen, tips, etc van mensen die in het buitenland bij een reisbureau of tour operator hebben gewerkt (stage gelopen) of die zulke bedrijven kennen die buitenlandse studenten voor stages aannemen.

Hoi Mela,

Tja… ik heb geen ervaring met stages in het buitenland dus op dat vlak kan ik je niet verder helpen helaas. Mocht ik iets horen… via via… dan laat ik het wel even weten.

Succes,
Wouter.

ik heb wel in het buitenland stage gelopen en bij een touroperatour stage gelopen.

Kan je daar iets meer over vertellen? Bijv. welk land en welke touroperator, hoe je aan die stageplek ben gekomen…

Mijn eerste stage was op een Camping in Frankijk. Deze adres had ik via school gekregen. Mijn tweede stage was bij een Nederlandse touroperator in Nederland en deze heb ik zelf geregeld. En nu loop ik weer stage bij een reisorganisatie in Nederland.Deze is via school geregeld.

Misschien kun je bijv de grote touroperatours van Belgie, Duitsland of Engeland proberen.Of vragen aan je school voor wat adressen.

Beste Lilian,
16 jaar, 6 weken buitenland is erg moeilijk. Mogelijk via een website als eurocamp kun je het proberen. Succes. Sterrenstages.nl