1 week stage in het buitenland?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik wilde graag een vraag stellen omdat ik dringend op zoek ben naar een stageplek in het buitenland.
Het zit dus zo, dat ik een week stage moet doen in het buitenland, het land mag over de hele wereld zijn. Ik ben 16 jaar, profiel Cultuur en Maatschappij VWO, en moet dus een week, maar dat is best moeilijk te vinden omdat het zo kort is. Het nadeel is dat ik geen goede contacten heb in het buitenland, dus moet ik een plek hebben met onderkomen. Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die al eens eerder een korte stage in het buitenland hebben gedaan en misschien een paar plekken weten die aan te raden zijn?
Alvast bedankt!

Anouk

Waarom moet de stage in het buitenland? Hoe lossen je klasgenoten dit op? Miss kan je ergens regelen dat je samen wat kan doen. In een week kan je ntl erg weinig nuttigs doen, het inwerken zal zo’n tijd in beslag nemen.

Sorry voor de late reactie!
Maar om antwoord te geven op je vragen: het is een arbeidsoriëntatie, om een beetje te kijken wat je later eigenlijk wilt gaan doen. Ieder moet dit in zijn eentje doen, dus helaas kan ik niet met iemand mee. Ja, een week is inderdaad heel kort om iets te betekenen. Ik ben nog steeds op zoek, dus als iemand nog een goede plek weet, laat het me weten :slight_smile:

Maar is het de eis van je school dat je naar het buitenland gaat, of wil je dat zelf omdat je dit later ook wil?
Je kan ook in Nederland in een hotel werken als je iets toeristisch wil gaan doen bv. Dat lijkt me iets haalbaarder dan voor een week naar het buitenland.

Het mag ook in Nederland, maar omdat ik tweetalig doe moet ik eigenlijk wel in het buitenland. Het is meer dat als je echt niks kan vinden, dan zou je in Nederland mogen. Daar heb ik ook zeker aan gedacht, ik heb ook in mijn achterhoofd een paar plekken waar ik zou kunnen als ik echt niets zou vinden. Het liefst ga ik naar het buitenland, omdat ik dat inderdaad zelf wil ivm later :slight_smile: