Ik zou voor mijn derde jaar (van September tot Mei 2014) SPH graag een stage willen lopen in Suriname. Maar ik heb hier wel enkele vragen over. Is het makkelijk om een huis/kamer/appartement te vinden? Hoeveel levenskosten ben je gemiddeld kwijt in Suriname? Is het makkelijk om een bijbaantje te vinden? En welke sporten beoefenen ze veel in Suriname?
Als iemand ervaring heeft als SPH’er of iets in die trant in Suriname zou ik hier graag wat verhalen van willen horen. Ook als iemand contacten heeft, zou dit heel erg goed uitkomen.
Beste Shenna,
Voor een stage SPH zijn er genoeg stageplekken in Suriname aanwezig. Huisvesting is geen probleem, je kan kiezen voor een studentenhuis waar je met meerdere nederlandse en belgische studenten kan verblijven.
De prijzen van de kamers liggen tussen de 175-250 euro per maand in een mooie/veilige buurt, inclusief water,licht,gas en internet. Bijbaantje lukt ook wel in de Horecasector. Voor de levenskosten per maand ben je maandelijks een 500 euro kwijt inclusief huur, als je tripjes wilt maken moet je wat gespaart hebben omdat de prijzen niet makkelijk zijn. Voor een dagtrip ben je ook al 50 euro kwijt, afhankelijk watvoor trip je wilt maken, hoe dieper het binnenland,des te duurder. In Suriname doen ze aan diverse sporten, voetballen, basketballen,voleyballen,zwemmen, etc etc…
Voor meer informatie kan je altijd contact opnemen: [EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com
Groet en succes!!
Stichting Unu Pikin heeft kamers van 125 euro, www.stichtingunupikin.nl
Ik kon rondkomen van 300 euro in de maand inclusief de huur van de kamer. Als je trips wilt doen ben je inderdaad wel wat meer kwijt.
Of je makkelijk een bijbaantje kunt vinden weet ik niet, maar daar moet je volgens mij ook een werkvisum voor hebben.
Juist voor SPH’ers is Suriname een perfect stageland met veel verschillende stagemogelijkheden.
Ook financieel is Suriname aantrekkelijk, kosten voor huisvesting zijn laag en je krijgt (als je nu stufi ontvangt) uitwonende studiefinanciering en OV-vergoeding.
Voor een volledig financieel plaatje (wat kost een avondje uit, etc) verwijs ik je graag naar onze website: www.ambrasuriname.com. Het is natuurlijk belangrijk dat je als student weet waar je aan toe bent!
Het klopt helemaal tripjes naar het verre binnenland kosten je well duur maar daar is een oplossing voor.
Een touroperator kiezen zoals mij die goedkoop is maar kwaliteit levert. Celestial Beauty Tours is bedrijfsnaam en missie is om tours uit te voeren tegen betaalbare prijzen. Als je een plek of activiteit in mind hebt laat het weten en ik meld je de prijs ervan
voor 20 euro kan je al dolfijnen spotten en 30 euro heb je al een warme maaltijd en drank erbij.
Ik geef altijd kortingen en aanbiedingen dus het is geadviseert om 1 van de aanbiedingen te pakken.
Tijdens een aanbieding zou je 4 dagen blanche marie voor 190 euro kunnen doen. Andere tripjes kunnen ook na afstemming.
Als je interesse voor hebt kan je me mailen op ra_karamali@hotmail.com