Hallo allemaal,
Zijn er wellicht mensen onder jullie die kennisen, familie, vrienden ed hebben in Sitges? Mijn nichtje moet stage gaan lopen in een hotel aldaar en is dringend op zoek naar woonruimte. Omdat de Hogere Hotelschool in Limburg nalatig is gebleven met het bevestigen van haar stage-adres aldaar en niet helpt met het zoeken van woonruimte, dienen mijn zusje en zwager op stel en sprong woonruimte te zoeken voor mijn nichtje. Daar ze maar een hele kleine stagevergoeding per maand krijgt (rond de 275 euro) wat ze voor haar verblijf nodig heeft (heen en weer van haar onderkomen naar haar stageplaats, eten en drinken) is het huren van een kamer bij een B&B gelet op de exorbitante prijzen per nacht geen optie, zeker niet nu ze daar een half jaar dient te verblijven. Het gaat in ieder geval om de periode van 25 augustus tot en met 14 september, daarna heeft ze als het goed is een plek waar ze kan verblijven. Het liefst zou ze gewoon bij een (Spaans) gastgezin in huis gaan. Mijn nichtje stelt geen hoge eisen zolang ze maar privacy heeft in de vorm van en eigen slaapkamer waar ze zich kan terugtrekken en haar huiswerk ed kan doen.
Of heeft iemand enig idee waar je het beste kunt informeren naar betaalbare woonruimte? Huurprijzen van 1700 euro en nog meer per maand zijn natuurlijk van de zotte.
Al vast bedankt voor het meedenken / hulp.
Sylvia