Stage juni-sept 2009

Hey,

Aankomende juni wil ik op stage voor mijn opleiding, Hogere Hotelschool, naar Afrika. Ik heb al zoveel mooie dingen gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarom hoop ik hier nog wat antwoorden te vinden!

Persoonlijk hou ik erg veel van mooie natuur, lekker weer, en avontuur! Ik zoek dus een bestemming die daar bij past. Nu is het zo dat ik al zo veel diverse dingen heb gehoord over bijvoorbeeld het klimaat. Het leukst in Zuid-Afrika lijkt mij bijvoorbeeld Port Elizabeth, maar ik kan bijna niemand vinden met ervaringen daar. Ik zou graag willen weten of het er daar in juni ook nog lekker te vertoeven is.

Ook zou ik graag willen weten of jullie bepaalde resorts aanbevelen? En misschien tips kunnen geven, ook heb ik namelijk gekeken naar andere landen in Afrika: zijn er hier mensen met aanbevelingen?

Ik hoor het graag :smiley:

Groetjes, Nadia

Hoi Nadia,

Zou je graag willen helpen maar het lijkt erop dat je nog wel heel ‘blanco’ begint. Ik zou eens beginnen met een goede reisgids (gewoon, als boek) over Zuid- of Zuidelijk Afrika en daar lekkere ideeen uit opdoen. Vooral omdat dit land (en het gehele continent) zo gigantisch groot, divers en prachtig is!
Resorts zijn er in Zuid-Afrika in elk geval genoeg maar prijzen lopen ook nogal uiteen. Wat is je budget? Wat is je periode? De lengte van je verblijf? Hoeveel landen wil je dan in die tijd bezoeken? Welk vervoer zoek je? Ben je alleen of met meerdere personen? Allemaal dingen die meespelen.

Om je op goede ideeen te brengen, is een bezoek aan de Vakantiebeurs 2009 (14-18 januari 2009) in de Jaarbeurs te Utrecht wellicht raadzaam. Mooi om een dagje inspiratie over heel Afrika op te doen en de mogelijkheden voor jezelf op een rijtje te krijgen!

Wij staan daar ook - da’s toevallig! - en wel in hal 1 (met de verre bestemmingen), stand F124. Kom gewoon ff langs dan kunnen we je laten zien waar wij met ZaZoe Xperience zitten en wat wij doen. Wij hebben een lodge in Zuid-Afrika en doen veel tochten en excursies maar bijvoorbeeld ook workshops fotografie, natuurtrainingen, combinaties daarvan en nog veel meer activiteiten. We liggen dichtbij Botswana dus daar nemen we onze gasten ook vaak mee naartoe.

Groetjes en veel plezier bij de voorpret,
Natascha Snelder
www.zazoetravel.com

Hallo Nadia, je gaat een beetje naar een uithoek. Je zit namelijk aan het einde van de tuinroute en in het hart van de auto industrie. De natuur ligt wat meer noordelijker. Het weer is in die periode ook niet om over te juigen, gemiddeld 10 graden. Enkele plus punten veel cultuur, mooie stad, je kan er goed feesten en mooie strand wandelingen maken.
Kijk is of Plettenberg Bay misschien tot de mogelijk heden behoord, een chique kustplaats met een zachter klimaat die in de winter maanden ook heel wat toeristen trekt. groetjes

Khaya is ook een zeer geschikte organisatie om te kijken naar stage-mogelijkheden. Erg betrouwbaar en ze hebben verschillende mogelijkheden in PE!

Kijk op www.khaya.nl voor meer informatie!