Stage in London

Hey,

Ik wil een stage in London gaan doen bij een projectontwikkelaar. Kunnen jullie mij helpen met de volgende informatie?

• Wat zijn professionele projectontwikkelaars van woningen/appartementen?
  • Wat is belangrijk om te regelen voor een stage in London?:paranoid:

Al jullie informatie is welkom. En omdat zo slecht met vastgoedmarkt gaat, zie ik deze stage somber in. Maarja wie niet waagt, wie niet wint. En daarom heb ik jullie hulp extra hard nodig!

Bedankt alvast!:nod:

Google eens op Quinten en Westfield… dat zijn 2 hele grote ontwikkelaars waar ik zelf mee te maken gehad heb op m’n werk hier.

Quinten is verantwoordelijk voor de hele wijk rond het Wembley stadion, Westfield is verantwoordelijk voor White City en de ontwikkeling van het Olympisch park.

Het gaat financieel dan misschien niet zo best tegenwoordig, maar geloof me d’r is werk zat :slight_smile:

Heb zelf nooit stage gelopen in het buitenland maar het lijkt me duidelijk dat je onderdak en paspoort e.d. op orde moet hebben.

Hey,

Weet je naast deze twee nog meer? Bedankt iedergeval voor de tips qua projectontwikkelaars tot nu toe :wink: Hopelijk durven hun het aan om mijn als stagiair te nemen, zodat ik daarna ook later als in naar London wil verhuizen meer kans heb op een baan! Of maak dat volgens jullie in de vastgoed niet zoveel uit? :smiley:

En weet je van beide zo het website adres? Ik kan ze namelijk niet vinden! Nogmaals alvast bedankt voor je moeite!:slight_smile:

Had het verkeerd gespeld, sorry :slight_smile:

En westfield is:

http://uk.westfield.com/london/vision/snapshot/location-and-access.html

Het is altijd goed om ervaring op te bouwen bij bekende bedrijven of op bekende projecten.

Ik heb voor mijn nederlandse baas 2 jaar in Wembley gezeten voor het bouwen van de staalconstructie van het dak van het Wembley Stadion, waar ik in totaal zo’n 4 jaar aan gewerkt heb, wat dus nu bovenaan op mijn CV staat.

Ik ben na mijn verhuizing hier aan het zoeken gegaan naar werk, en ik heb 1 sollicitatiegesprek gehad bij een van de grootste engineeringsbureaus in de wereld, die geen vacatures open hadden staan en me toch een baan aanboden puur omdat ik wembley gedaan heb.

Alle diplomas en qualificaties die ik heb maakten helemaal niets meer uit, ervaring is echt het belangrijkste :slight_smile:

Weet je toevallig nog meer van die professionele bedrijven als Quintain? Ik moet het vast dan wel bij wat meer bedrijven proberen!:wink:

Groeten,
Richard

Ik kan zo snel ff geen andere bedenken… ik zit in de staalconstructie/engineering, en die 2 zijn eigenlijk de enige waar ik zelf mee te maken gehad heb.

Misschien is het een goed idee om eens op een aantal banenwebsites te kijken wat er allemaal aangeboden wordt en bij welke bedrijven?

Hey,

Dat heb ik gedaan maar tot nu toe nog geen websites gevonden waar ook de bedrijven die persoon zochten er bij stonden. Weet jij er misschien één waar dat wel zo is?

Bedankt voor de tips tot nu toe en als je nog een ontwikkelaar weet, hoor ik dat wel van jou! :slywink::biggrin::smile:

Hey,

Heb nu al wat bedrijven gemaild maar krijg of niks terug of een afwijzing. De meest voorkomende reden is de slechte markt. Ook ondanks dat ik wat zoek voor eind augustus 2009 tot eind januari 2010, wijzen ze mij hierom af. :smiley:

Heeft iemand tips hoe ik toch kan zorgen dat ik stage kan lopen in London? Ik wil dit namelijk heel erg graag omdat ik werkervaring op wil doen in London of een later vertrek naar London makkelijker te maken. :wink:

Ik heb echt jullie hulp nodig!

Groeten,
Richard

Hoi,

Ik denk dat als het gaat om een stage vanaf augustus 2009 je gewoon wat te vroeg bent met zoeken.
Laat je trouwens niet ontmoedigen als je geen bericht terugkrijgt op je e-mails. Vaak komen ze dan onderop de stapel terecht bijv. Je zou ook gewoon even kunnen opbellen om te vragen of ze vaak zomer-studenten aannemen en wanneer je daarvoor het beste weer contact op kunt nemen. Dan hou je in elk geval het lijntje open.

Ik werk overigens voor een engineering consultancy en zomer-stages voor studenten zijn hier erg gebruikelijk. Daar worden geen vacatures voor geplaatst, gaat veelal op initiatief van de studenten. Afhankelijk van welke projecten er dan lopen wordt je dan hier en daar ingezet.

Overigens was het bij mij net zoals WME zo dat, zowel bij m’n huidige als m’n vorige baan, er op dat moment niet een specifieke vacature was waarvoor ze me wilden interviewen, maar vanwege mijn kwalificaties en werkervaring ze me graag bij het bedrijf wilden hebben.

Het lastige van recruitment websites is trouwens dat daar dan veelal de namen van de bedrijven er niet bijstaan, zodat je niet rechtstreeks contact met ze op kan nemen zodat de recruiter z’n commissie krijgt…

Mag ik zo brutaal zijn te vragen welke? :slight_smile:

Nog iemands tips voor professionele projectontwikkelaars van woningen, appartementen, etc? En weet dat nu slecht gaat met die markt maar wil graag namen hebben!