Hallo,
Voor mijn opleiding SPH ben ik opzoek naar een stageplek in Ierland.
Dit zou gaan voor de maanden januari t/m mei 2012.
Wie kan mij helpen aan informatie?
Dankjewel!
Hallo,
Voor mijn opleiding SPH ben ik opzoek naar een stageplek in Ierland.
Dit zou gaan voor de maanden januari t/m mei 2012.
Wie kan mij helpen aan informatie?
Dankjewel!
Hey Sybrich!
Ik zit in 't zelfde schuitje, maar dan voor Pedagogiek.
Dus ik kijk even mee hier, mocht je ondertussen wat horen of nieuwe info hebben hoor ik het ook graag! ![]()
Hoi,
Ik ben net terug van een weekje Engeland vanuit mijn studie SPH, de situatie daar is redelijk te vergelijken met die in Ierland. Buiten Nederland is Social Work, waaronder SPH, wat anders geregeld. De functie SPH kennen ze eigenlijk niet. Groepswerk wordt er voornamelijk door lager geschoolde mensen gedaan en niet door HBO opgeleide mensen, Social Workers zijn voornamelijk MWD functies. Wat je zou kunnen proberen is om universiteiten te benaderen in Ierland. In Engeland was het zo dat de stages door de universiteiten zelf werden geregeld. Grote kans dus dat die universiteiten jou wel kunnen vertellen bij welke instellingen je eventueel stage zou kunnen lopen, misschien dat zij zelfs wel stageplekken hebben?
Heel veel succes!
Groetjes Manon
hallo Manon,
Bedankt voor je reactie. Het is nu mijn bedoeling om in de meivakantie langs verschillende instelling in ierland te gaan om een stage plek te vinden. Ik ga zeker ook even de universiteiten bezoeken!:wereld: