Stage in het buitenland ???

Haay Haay…

sorry als deze topic verkeerd staat maar ben net nieuw hier :slight_smile:

***ik heb een vraag en hoop echt dat 1 van jullie mij kan helpen ! ***

ik zit nu in het eerste jaar van de opleiding SPW, voor de gene die deze opleiding niet kennen, het is een opleiding tot kinderleidster van een peuterspeelzaal of juf in het basis onderwijs.

***Natuurlijk moeten wij ook stages lopen, en in mijn 2e jaar is dit 20 weken nu zou ik en nog een paar leerlingen graag onze stage van 20 weken in het buitenland willen doen, in een ontwikkelingsland. ***

Maar nu is mijn vraag weet iemand hoe je dit zou kunnen regelen of heeft iemand tips of ideeen… Allemaal welkom :slight_smile:

***Groetjes Estelle ***

Even een vraagje… moet dit een stageplek zijn die gecertificeerd is?
Ik bedoel moet het een stageplek zijn die bekend staat bij jouw opleidingsinstituut, moet deze stageplek contacten onderhouden met jouw opleiding of mag dit om het even welk stageplek zijn in welk land dan ook?
Waarbij deze stageplek jou eventueel een certificaat of een brief uitreikt waarin staat dat jij deze stageplek ook echt doorlopen hebt.
Laat even weten wat precies de eisen zijn van jouw opleidingsinstituut.

Ohja…een stageplek in een ontwikkelingsland, vaak wordt er dan wel een andere taal van je verwacht, er zijn niet zo heel veel ontwikkelingslanden waar ze nederlands spreken.

Groeten

Hallo,

Onze stageplek moet gecertiviceerd zijn, het hoeft niet echt bekend te zijn bij onze school. En het liefste hebben we dat in het ontwikkelingsland waar we heen gaan ze Engels spreken.

Groetjes Estelle