Hi Guys,
Lees hier mijn stage ervaring in Nieuw-Zeeland.
Op het moment dat ik wist dat ik in Nieuw-Zeeland stage wilde lopen, ben ik gaan kijken naar de opties die ik had. Omdat ik niet veel tijd meer had tot ik zou moeten beginnen met mijn stage wilde ik graag met een bemiddelingsbureau werken. Op de Hanze Hogeschool in Groningen worden meerdere voorlichtingen gegeven door Stagereizen.nl en ook door mijn stage coördinator werd Stagereizen.nl aanbevolen. Zo ben ik uiteindelijk bij stagereizen terecht gekomen.
Omdat ik bij een redelijk klein bedrijf werk, krijg ik de kans om op meerdere afdelingen ervaring op te doen en daar ben ik wel heel blij mee. Ik krijg niet alleen de kans om ervaring in het gebied van online marketing op te doen, maar ook in sales en IT. Dit vind ik heel fijn omdat ik mij tijdens deze stage graag breed wilde oriënteren, om uit te zoeken of ik in de toekomst ook in deze branche en in dit werkveld zou willen werken.
Ik vind mijn stage heel erg interessant! Het is in het begin wel even wennen om dagelijks in een bedrijf mee te draaien, maar je leert er echt heel erg veel van. Mijn bazen en collega’s zijn allemaal ontzettend vriendelijk en gemakkelijk in omgang en dit zorgt er wel voor dat ik mij direct thuis voelde in dit bedrijf. Ik werk in een IT-bedrijf en voordat ik aan mijn stage begon wist ik vrij weinig van IT, inmiddels heb ik hier al best wel veel over opgestoken en ik had nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden haha.
Nieuw-Zeeland is heerlijk! Wat een prachtig land is dit. Ik ben hier nu 2,5 maand en echt elke dag geniet ik van de prachtige omgeving, de leuke mensen en het lekkere weer. Bijna elk weekend gaan we weg op tripjes waardoor we verschillende delen van het Noordereiland ontdekken en elke keer weer is het landschap zo ontzettend mooi en heel divers. Ik kan niet wachten om door het Zuidereiland te reizen!
Het is hier nu herfst en nog steeds is het elke dag rond de 23 graden met veel zon, echt heerlijk. Haha en de mensen… kiwi’s zijn echt geweldig. Ze zijn heel spontaan en easygoing. De mensen zorgen er echt voor dat je je snel thuis voelt hier. Het landschap hier is echt zo ontzettend mooi en divers. Sowieso als je een beetje avontuurlijk bent is Nieuw-Zeeland echt jouw land! Je kunt hier zoveel activiteiten ondernemen, van raften en kajakken tot bergbeklimmen, karten en bungeejumpen.
Ik heb nog niet ver gereisd buiten de weekend trips om! Dus ik heb ook nog niet echt extreme activiteiten ondernomen. Op een van de georganiseerde trips in Rotorua laatst hebben we van een 7 meter hoge waterval geraft, dat was wel heel vet! Daarnaast hebben we een tijdje terug met rubber banden van een rivier af getubed. Dit klinkt niet heel extreem dat geef ik toe, maar halverwege kwamen we een waterval tegen waarbij we van onze band werden gesmeten en een aantal banden leeg geprikt werden. Het was niet helemaal duidelijk of dit veilig was, maar het was wel tof haha.
Ik vind de activiteiten erg leuk die georganiseerd worden! Het is echt een goeie manier om mensen te leren kennen, omdat er aan elke trip weer andere mensen meedoen. Ook is het een makkelijke manier om naar verschillende bestemmingen te gaan met toffe mensen. Als je hier nieuw bent zou ik het zeker aanraden, omdat je tijdens een activiteit zoveel andere stagelopers en au pairs leert kennen.
Ik vind Stagereizen een prettige organisatie om mee samen te werken. Je krijgt echt waar voor je geld, alles wordt namelijk voor je geregeld. Ook is het wel heel fijn om een vangnet te hebben, mocht er iets misgaan met je stage.
Cheers, Marleen