19 november vertrek ik voor een half jaar naar Nieuw Zeeland. Ik ga daar in Auckland stage lopen. Zijn er nog meer mensen die in dezelfde periode naar Auckland komen? Het lijkt me namelijk erg leuk om vast in contact te komen en mensen te leren kennen die er dan ook zijn.
Wie gaat er nog meer?
Hey, ik ga volgend jaar pas stage lopen maar mag ik vragen in wat voor soort bedrijf jij stage gaat lopen? Want ik moet het zelf regelen allemaal en ik wil in een hotel… Dus ben benieuwd naar anderen die dit ook doen/gedaan hebben.
Ik ga stage lopen bij een touroperator, First Light Travel. Heb het allemaal geregeld via bemiddelingsbureau Student down under. Ik heb er echt al super veel zin in! Veel succes met het zoeken naar een stage!
Leuk dat je op stage gaat in Nieuw-Zeeland via mijn collega’s in Auckland!
Je gaat vast een top tijd tegemoet.
Vandaag hebben we een nieuwe Hyves opgezet voor iedereen die in het buitenland stage gaat/wil lopen of die er al is geweest. Mocht je willen dan kun je daar alvast je verhalen / blogs kwijt en foto’s en filmpjes zien.
Myrrah, mocht je meer informatie willen over een stageplaats in Nieuw-Zeeland neem dan gerust even contact met ons op. Dit kan via www.studentdownunder.com of via www.stagehuis.nl !
Ik zou ook graag stage willen lopen in Nieuw-Zeeland, in 2011. Begin al een beetje met zoeken, want ik moet een stage in tourisme doen. Ik vroeg me af of er misschien mensen waren die al stage gelopen hebben in Nieuw-Zeeland (of dat gaan doen) en die tips hebben en dergelijke. Is het land (en zijn de mensen daar) leuk om een half jaar te zitten?
Nieuw-Zeeland is een heel mooi land om te zitten en het is vergelijkbaar met Nederland op het gebied van weer, cultuur, eten etc… Ik zit hier nu een jaar en had al een baan gevonden vanuit Nederland. Sites om in de gaten te houden zijn www.trademe.co.nz, www.seek.co.nz en op google kun je zoeken naar organisaties die je helpen aan een baan.
Veel mensen komen hier heen zonder baan en gaan gewoon vanuit hier op zoek. Op dit moment is het fruit picking seizoen bezig en dan kun je makkelijk werk daar in vinden, maar in tourisme is wel wat lastiger. Wat je zou kunnen doen is het aanschrijven van backpackers hostels om te vragen of je daar werkervaring op kan doen.
Op het gebied van geld verdienen zal het niet veel zijn. Het minimumloon is hier 12,50$ = ±6 euro per uur en soms krijg je alleen een bed en eten als loon.
Het is zeker de moeite waard om vanuit Nederland al dingen te regelen als dat kan. Mocht je een baan vinden en daarna een woning nodig hebben, wat veel mensen hier doen is ‘flatting’ op de site van Trade Me kun woningen vinden waar je een kamer kunt huren voor een vast bedrag per week.
Bedankt voor de informatie
Het is voor mij verplicht om een half jaar naar het buitenland te gaan op stage en school heeft daar ook allerlei adressen voor. Dus via school zou ik daar aan een stage kunnen komen, omdat ik niet zo goed weet wat ik wil gaan doen, ben ik nu een beetje aan het rondkijken naar waar ik zou willen zitten en wat de opties zijn daar. Op het moment twijfel ik een beetje tussen Nieuw-Zeeland en Australië. Het lijkt me sowieso leuk om beide landen te bezoeken (door op de terugweg een reis te maken), vandaar dat ik een beetje kijk naar de mogelijkheden!
Is het ook makkelijk om in Nieuw-Zeeland uitstapjes te maken naar andere steden of is dat allemaal erg duur (of door afstand niet goed te doen?).
De keuze tussen Australië en Nieuw-Zeeland is steeds vaker aanwezig bij studenten. Mijn mening is dat als je meer van natuur en gematigd klimaat houdt, dat je dan naar Nieuw-Zeeland moet gaan. Hou je meer van het warme weer, lange afstanden en big party’s, dan ben je beter af in Australië.
Het reizen hier zonder auto is te doen, maar blijf je een half jaar dan is het kopen van een auto een aanbeveling. Je hebt al een auto tussen de 1000 - 2000 dollar = 500 - 1000 euro. Kijk daarvoor op Trade Me (www.trademe.co.nz).
De InterCity (www.intercity.co.nz) bus is ideaal on te reizen tussen steden. Heel eenvoudig met meerdere bussen per dag en diverse stops.
Succes met je keuze! Heb je nog vragen, laat het maar weten.
Ik moet zeggen dat ik op zich wel van warm weer hou, haha. Maar Nieuw-Zeeland lijkt me mooier en het lijkt me leuk om daar een half jaar te zitten. Nu zit ik te denken om mijn stage in Nieuw Zeeland te doen en via de oostkust van Australie weer terug naar huis te reizen (omdat mijn stage afloopt als de zomervakantie begint). Ik weet alleen nog niet of dit financieel te doen is.
Dat is inderdaad wel een idee! En het is misschien een beetje rare vraag, maar het is daar ook makkelijk om contact te maken? In Australie kom je sowieso veel mensen tegen op reis/stage zijn, denk ik.
Het is een super idee om allebei de landen te bezoeken. Het is ook heel makkelijk te combineren wanneer je een ticket aanschaft en hierin een ‘stopover’ meeneemt. Kijk eens op Kilroy Travels en bel ze op of stuur een mailtje om een prijs op te vragen voor een ticket waarmee je naar Nieuw-Zeeland vliegt en op de terugweg een ‘stopover’ maakt in Australie. Ik doe dit nu zelf ook!
Wat betreft het ontmoeten van mensen. Wanneer jij op stage gaat dan ontmoet je mensen, maar reis je hier per bus dan kom je vaak allerlei backpackers tegen. De mensen zijn heel vriendelijk en vaak in voor een praatje. Ook als je in backpackers hostels verblijft kom je veel backpackers tegen. Vaak uit Nederland, Duitsland, Zweden, etc!
Het bezoeken van andere steden is heel eenvoudig te doen met de bus. Dit kun je online boeken en om van stad naar stad te reizen duurt ongeveer 2-3 uur.
Succes en laat even weten hoe het je verder vergaat met het vinden van een stage plek!
Hallo,
Ik ga in september 5 maanden stagelopen in Nieuw Zeeland.(Auckland)
Zijn er misschien nog meer die in die periode daar stage gaan lopen?
Ik moet alles nog regelen en ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Student down under? Is dit een goed bemidelingbureau?