He Guys,
Lees hier mijn stage ervaring in Nieuw-Zeeland
Mijn collega’s op mijn stage zijn heel lief en komen bijna allemaal ergens anders vandaan. Ze zijn erg creatief en divers in hun denken en zijn altijd bereid me te helpen. Verder ligt het kantoor dichtbij Mt Eden Village en is het mooi groot en luxe ingericht. Ik vindt mijn stage erg leerzaam. Doordat er iemand met zwangerschapsverlof ging, kreeg ik opeens erg veel verantwoordelijkheid. Ik moest hier erg aan wennen maar ik heb nog nooit zoveel geleerd tijdens mijn stage dan al die jaren dat ik studeerde. Ik leer hier pas echt hoe je een goede ontwerper wordt en leer ook nog is wat beter Engels. Ook mag ik verpakkingen ontwerpen die echt in de winkel liggen straks!
Nieuw-Zeeland is het mooiste land ter wereld. Nog nooit heb ik zoveel natuur gezien in mijn hele leven. Het laat je echt even goed beseffen hoe groot en mooi de wereld wel niet is. Het weer in Auckland, waar ik zelf verblijf, is heel fijn, niet te warm en niet te koud heb nog steeds geen jas buiten hoeven dragen sinds ik hier ben. De hele ervaring zelf en de combinatie van nieuwe mensen ontmoeten met onvergetelijke avonturen zijn de leukste herinneringen die ik ooit zal hebben. De mensen zijn echt “awesome” zoals ze hier zouden zeggen. Heel relaxed en zelfs de tandarts zegt gewoon “okay cool thanks”. Van mij mag er wel wat meer kiwi-sfeer in Nederland komen want daar zijn we veel te gestrest. Ik zal zeker Nieuw-Zeeland aanbevelen als een stageland, maar je moet wel naar het buitenland willen. Ik heb gemerkt dat het af en toe best moeilijk is om aan de andere kant van de wereld te wonen terwijl iedereen in Nederland zit. Dus als je naar het buitenland wil moet je het zeker doen maar als je twijfelt denk er dan goed over na want het is best een lange periode.
Het extreemste wat ik tot nu toe gedaan heb in Nieuw-Zeeland is Wild water raftin. We gingen van een 7m hoge waterval en met de hele boot kopje onder voor een lange tijd. Mensen vielen er zelfs uit en je was helemaal doorweekt aan het einde. Maar ondanks dat het zo extreem was, was het voor mij een van de beste ervaringen ooit.
Stagereizen gaat goed om met de combinatie om je stage te doen en te kunnen reizen in Nieuw-Zeeland, want dit is op dit moment erg populair.