Ik ben heel hard op zoek naar een stageplaats. Ik studeer Internationaal tourisme. Liefst in de buurt van Varadero.
Heeft iemand contacten in deze omgeving of wat tips? Zou ook graag een indruk willen weten van mensen die voor 'n langere periode (meer dan 'n maand) in dit land verbleven. Wat zijn de voor en nadelen en denk je dat dit land geschikt is voor stage?
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om een werk, laat staan een stageplek, op Cuba te vinden. Cuba laat niet gauw buitenlanders toe. Hooguit zou een mogelijkheid kunnen zijn iets te vinden in een toeristisch bedrijf, zoals een buitenlandse reisorganisatie of een hotelketen met buitenlandse eigenaar, maar ik denk dat het ook daar is als zoeken naar een speld in een hooiberg…
Als ik heel graag naar een spaans talig, latijns amerikaans land zou willen voor stage… welk land zou je mij dan aan kunnen raden als Cuba zo lastig word.?
Zoals Carolina zegt, je kunt buitenlandse bedrijven aanschrijven zoals hotelsketens, Sol Melia of NH Hotels, touroperators die daar een office hebben zoals Grancuba, CTN (CubaTravelNetwork) beide hebben Nederlandse eigenaren. En zo zijn er meer … TUI, Neckermann en Kuoni hebben werknemers in Cuba … ga zo maar door.
Wanneer je een lekker halstarrig typje bent is er misschien wel eentje die je kan helpen.