Ik moet even iets kwijt en ben heel erg benieuwd naar jullie meningenā¦!
Ik volg de opleiding Toerisme en ik ben op het moment op zoek naar een stage in het buitenland die vanaf november ingaat, deze stage wil ik graag op de Canarische eilanden lopen.
Nu heb ik dit school verteld dat ik dit wil gaan doen⦠maar wordt het afgeraden!!
Een leraar verteld mij dat ik in het buitenland wordt behandeld als een goedkoop iemand en dat ze weinig aandacht aan je geven, ook komen ze in het buitenland bijna geen afspraken na, hij vind dat ik in Nederland moet blijven want hier kan ik meer leren dan in het buitenland zegt hijā¦
Ik vind dat je hier in Nederland ook als goedkope kracht gebruikt wordt (je bent en blijft stagiaire) tuurlijk doen ze wel je best voor je maar als je in het buitenland een goed bedrijf vind⦠en meestal zijn het internationale bedrijven en dus niet een Spaans!
Ik heb van veel mensen gehoord dat je naar het buitenland moet gaan als je die kans krijgt, en ook van mensen die al in het buitenland stage hebben gelopen⦠het is en blijft toch een geweldige ervaring?!
Ik doe niet voor niets de Toerisme opleidingā¦!
Reactie zijn heel erg welkom evenals ervaringen/opmerkingen etc.
Ik loop op dit moment stage in het buitenland en ik kan je 1 ding zeggen: ZEKER DOEN!!
ik doe ook de opleiding toerisme en het is gewoon een pre als je buitenalnd ervaring hebt.
Naar mijn mening kun je altijd een vervelende stage treffen, of dat nou in het buitenland is of in Nederland.
Ik raadt je aan om het te doen⦠Maar probeer om voor een Nederlands bedrijf te kunnen werken!!! Ik heb het niet gedaan en daar heb ik nu nog spijt van
ja gewoon doen, miss dat je iets minder leert op je vakgebied, maar je leert daar zeker jezelf super goed kennen. dus gewoon doen
bij ons werd het ook niet gepromoot maar ben toch een half jaar in indonesie geweest en cker veel geleerd en meegemaakt
Super om reacties van jullie terug te lezen!
Ik ben op het moment bezig om bij Robinson te solliciteren, een nederlands bedrijf die dus ook voor stages in het buitenland zorgt⦠dus ik vertrouw erop dat dit helemaal goed komt, nu alleen nog school overtuigen!
Groetjes!
Nog steeds zijn reacties, tips en/of ervaringen heel erg welkom!
Ik zou het ook zeker aanraden om lekker in buitenland te gaan stage lopen⦠heb zelf alleen stages in NL gelopen en super veel geleerd ben wel op de vervolgstudie naar buitenland gegaan en heb daar echt een geweldige tijd gehad!
ik weet wel van studiegenoten dat vaak huisvesting in buitenland niet zo heel goed geregeld is en ze je soms de rotklusjes geven, maar ook velen hebben goede ervaringen!
Ik wens je heel veel plezier. trouwens studeer nu internationaal toerisme en daar moet stage zoān beetje in het buitenland
Huisvesting was voor mij inderdaad ook het grootste probleem. Begin daar echt op tijd mee. Ik loop stage in Barcelona en het was echt een drama om een betaalbaar appartement te vinden. Het is uiteindelijk allemaal gelukt, maar dat bracht wel de nodige stress. Alles was al geregeld behalve een huis. Begin dus op tijd met zoeken! groetjes!!
Robinson is een toporganisatie⦠Gaaf hoor!! Zou leuk zijn als het gaat lukken⦠En school overtuigen⦠waarom? Het is toch jou stage en keuze?? Daar horen ze achter te staan!!!
Ik zou je zeker aanraden naar het buiteland te gaan! Ik ben ook student Toerisme en loop 5 maanden stage in Spanje. Ik zou denk ik spijt hebben gehad als ik niet naar het buiteland zou zijn gegaan! Het geeft een hoop levenservaring en had het niet willen missen! Wees inderdaad wel op tijd met regelen van werk en huisvesting want dat kan problemen geven als je er niet op tijd mee bent. Ik ben zelf een jaar van te voren begonnen met werk en huis zoeken. En het werk was eerder geregeld dan het huis.
Kortom, gewoon gaan! Stort je in een nieuw avontuur en ontdek nieuwe plekken, ontmoet nieuwe mensen. Heel erg leuk! Veel plezier en succes met het vinden van werk en woonplek!
Voor iemand die in de EU (buiten Nederland) stage wil lopen zijn er miesschien subsidie mogelijkheden via het Leonardo da Vinci fonds.
Mijn dochter (toen 17) heeft (in 2007) een half jaar stage gelopen in Andalucie (Spanje) in een Wellness Centre in een hotel aan het strand en woonde met 3 andere meiden in een mooi appartement in een plaatsje 20 minuten met de bus. Ze verdiende weliswaar niets (sommige hotels geven een vergoeding) maar heeft veel geleerd en een schat aan ervaring opgedaan. Ze kon wel in het hotel eten en het Leronardo Da Vinci fonds heeft verder financieel aan de kosten bijgedragen. Voor zover ik weet kan/moet dit door de school geregeld/aangevraagd worden. Na afloop heft ze ook een āEuropassā ontvangen.
Ze heeft overigens een geweldige tijd gehad. Werken 4 dagen/week van 10:00 tot 14:00 en van 16:00 tot 20:00 en een dag per week Spaanse les tijdens de SiĆ«sta onder een parasol op het strandā¦
Alles is wel geregeld door een gemigreerde Nederlandse die dar woont en goede adressen zoekt voor stagiaires, de contracten en hotels controleert, woonruimte verzorgd, helpt bij problemen en eventueel Spaanse les geeft. Kost wel iets, maar was het waard.
De Leonardo da Vinci beurs is alleen veranderd in de naam Erasmus beurs.
Je kunt deze beurs aanvragen via het International Office op je school. De vergoeding bedraagt gemiddeld 210 euro per maand.
Zoals ik al eerder zei heb ik gesolliciteerd voor Robinson, daar heb ik helaas nog niets van gehoord maar ik weet dat dit ook wat langer kan duren⦠afwachten dus!
dat leonardo fonds/erasmus beurs daar ga ik achteraan⦠bedankt voor deze hele goede tip!
De vergoeding hing (in 2007) af van het land in de EU waar ze stage ging lopen. Bij het Leonardo Da Vinci fonds was Europa ingedeeld in 3 regioās: lage, gemiddelde en hoge kosten voor verblijf en was de hoogte van de vergoeding op afgestemd. Plus een bedrag voor de reiskosten (vliegticket, bus, etc.). Ze hield er niet van over, maar kwam ook niet te kort.
De stage zelf in Andalucie was overigens geregeld door Practicas (www.practicas.nl).
Nu nog even een reactie op Gejo01: Wat ontzettend grappig de link die je plaatste. Was er benieuwd naar, klik 'm dus open en wie zie ik daar: een heel goede vriend van me, die ik hier in Jerez de la Frontera, AndalucĆa heb leren kennen toen hij hier stage liep bij de Bodega GonzĆ”lez Byass (zie achtergrond foto).
Bedankt voor deze link, ik heb al even niet meer van hem gehoord (hij heeft hier een jaar of 3 in totaal gewoond uiteindelijk, maar is toch weer terug naar Nederland gegaan). Ik ga 'm nu gelijk weer eens mailen!
Heb je al een stageplaats gevonden Cynthia?
Zeker naar het buitenland gaan hoor! Stomme stages heb je overal, leuke stages ook, en in het buitenland heb je ook nog eens een heleboel leuke dingen om je stage heen. Succes!