Stage Aruba

Hoii,

Ik vertrek helaas al weer in juli. Ik verblijf in een huisje met 2 anderen. Super fijn want dat maakt het een stuk goedkoper. Ik heb van de eigenaar ook een auto kunnen huren wat ook weer voordeliger is.

Ik heb toen via vraag&aanbod Aruba een oproep geplaatst. Hier kreeg ik verschillende reacties op en ben toen met hem in contact gekomen.

Auto huren vond ik heel spannend want het is duur en ik hoorde veel waarschuwingen. Ik ben blij dat ik het zo kon regelen. Ik vind het lastig om een tip te geven, want particuleer wordt ook weer afgeraden maar ik heb daar dus alleen maar goede ervaringen mee en een medestudent ook.

Hey,

In mijn 3e jaar van de opleiding Integrale Veiligheidskunde moet ik een half jaar stage gaan lopen maar het is erg moeilijk om iets passends te vinden zonder bemiddlngsbureau. Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie misschien tips waar ik zou kunnen solliciteren? De gevangenis lijkt me interessant maar daar kan ik sowieso moeilijk binnen komen…

Groetjes,
Romy

Hey Romy,

Kun je bij je school niet navragen of er eventueel connecties op Aruba zijn? Vaak hebben universiteiten daar wel een mannetje of afdeling voor. Je kunt ook vragen of er eerder studenten van je opleiding stage hebben gelopen op Aruba en wat zij hebben gedaan. En anders gewoon een mail sturen of even bellen naar de bedrijven die jouw interessant lijken. Ik meende dat de overheid van Aruba ook wel eens stages aanbied. Gewoon even wat zoeken en rondbellen- vragen- mailen. Misschien bij de plaatselijke brandweer?

Succes!

Groet
Gerard