De bestemming is bekend; Sri Lanka. Nu bezig met de invulling. Hoe zorg ik voor een goede combinatie van reizen en relaxen met 2 tieners.
Iemand goede tips?
Saluti,
De bestemming is bekend; Sri Lanka. Nu bezig met de invulling. Hoe zorg ik voor een goede combinatie van reizen en relaxen met 2 tieners.
Iemand goede tips?
Saluti,
Hoi hoi,
Voor het tweede eerst bepalen wat voor de familie ‘relaxen’ (aan strand) is. Indien surfen er deel van is dan moet je Arugam Bay hebben, dat heeft ook een restaurant- en deels partyscene. Indien zwem, snorkel, duik nodig is dan moet je in zomer Passi of Trinco hebben; daar is eten en amusement beperkter en vooral in de hotels zelf.
Voor het eerste: de drie binnenlandgebieden (Culturele Driehoek, Kandy, Bergen) zijn in plm. een week met auto-chauffeur te doen en met wat puzzelen passen extra’s zoals safari (6-7 regionaal verspreide parken) of rafting (Kitulgala, in de Bergen) er nog wel bij. Zit je wat meer lowbudget oftewel bus/trein dan heb je voor zelfde route zeker 10 dagen nodig. :kus:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
PS Ik neem een reisperiode mei-oktober aan, dan is oostkust het best. Kerst tot maart is zuidwestkust qua strand het best.
Hoi Barilla, welkom op Wereldwijzer! Neem eens een kijkje in ons Sri-Lanka forum.