Reisschema 2 weken

Hey iedereen!

Ik en een vriendin denken eraan om naar Sri Lanka te gaan. We hebben wel maar 2 weken de tijd om op reis te gaan door het werk en daarom wou ik graag wat hulp bij een reisschema omdat het een korte periode is.

Ik hou vooral van natuur,streetfood,mooie uitzichtplekjes,strand/leren surfen en spannende/avontuurlijke activiteiten zoals bv ziplinen ofzo… Ik wil graag weten wat de leukste dingen zijn in Sri Lanka, wat echt de moeite is! En we zouden niet super low budget gaan reizen maar afwisselend een mooi hostel of een mooi hotel want we zijn toch met twee om de kosten te delen. Maar qua transport heb ik liefst de beste verhouding qua prijs/snelheid… Voor een paar euro uren langer op een bus zitten ofzo is niet de moeite als het bv een paar euro meer is voor een trein die je sneller brengt. Maar ik wil wel budget bewust rondreizen.

Iemand die kan helpen met een reisschema?

Groetjes charlotte

H​oi hoi,

Je zult eerst moeten kiezen qua seizoen. Mei-september zit de surf in Arugam Bay, en in Kerst-April periode in de zuidweststrook van Hikkaduwa tot Weligama-Matara. Uitzicht bijvoorbeeld Ella, ziplining en rafting in Kitulgala, natuur eigenlijk overa wel. Transport: tja trein (waar die gaat) en bus ongeveer even snel en erg goedkoop, taxi kost je 50 eurocent per km en dat loopt al snel behoorlijk op. Is wel veelal 1/3 minstens sneller dan OV omdat je geen overstaptijden hebt en niet (private bus) ellenlang wachten op meer passagiers.
Zodra we weten welk seizoen je kiest kan een route gemaakt worden; onderdelen zullen dus in ieder geval Kitulgala en Ella zijn…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ok bedankt al voor de info!
We hebben vakantie van 7augustus tot en met 20augustus. Sorry ik was de periode vergeten te vernoemen!

Grtjs

Okay, dan wordt het bijvoorbeeld Airport - (bussen naar) Kitulgala 2 nachten - (bus naar Hatton dan trein naar) Ella minstens 2 nachten - (2-3 bussen naar) Arugam. Terug kun je dan met lange bustochten via Galle gaan om afwisseling in de route te krijgen ipv weer terug via Ella, of eventueel nog een nachtje Deniyaya om vandaaruit een Sinharaja jungletrek te doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]