Hallo,
Van oktober tot en met december ben ik voor werk in Suriname en het lijkt me leuk om Sranan Tongo te leren. Wie heeft er (recente) tips waar ik een cursus of iets dergelijks kan volgen?
Alvast bedankt!
Hallo,
Van oktober tot en met december ben ik voor werk in Suriname en het lijkt me leuk om Sranan Tongo te leren. Wie heeft er (recente) tips waar ik een cursus of iets dergelijks kan volgen?
Alvast bedankt!
Hoi,
sranan tongo is niet zo moeilijk. In de bibliotheek vind je reisgids Suriname met wat de woorden betekenen. De taal is een omgangstaal en is makkelijk te leren als je onder de surinamers bevind. Veel nederlandse woorden komen erin voor, omdat de taal niet compleet is. Succes!:zon02:
Hier ben ik ook al tijden naar opzoek… Ben idd maar met behulp van een woordenboek en liedjes begonnen. Hoor het graag als je iets hebt gevonden ![]()
Ik laat het je weten. Misschien loop ik tegen iets aan als ik daar zit.
groetjes Floor
Hoi Floor,
Als j nog naar su komt, kan ik een kamer aan j verhuren. Ik woon in een ruime woning met 3 kamers en ik baal dat ik de huur in me uppie betaal voor kamers waar ik niet in slaap, maar het huis in dichtbij mijn school en veel goedkoper is een andere plek ook weer niet.
Het is dichtbij het centrum en winkelcentrum en kan je ook een paar leuke plekjes laten zien.
Je zal het huis wel met mij delen dus hopelijk is dat niet al te erg ;-). Anyways ik denk dat €250 een goede prijs is incl. water, electra wi-fi en schoonmaakster. Want zelf ruim ik nooit echt op. Hihihi meld me als je interesse hebt. Mijn email is channy22587@hotmail.com
*
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al iets.
groeten Floor
Ok geniet van Su. En succes met de taal. Is niet echt heel moeilijk. En door mensen om j heen leer j tal heel snel. ![]()
Toen ik naar SU ging stapte ik fluitend het vliegtuig uit, en zong ik mijn favoriete kaseco liedjes van de jaren 70. Het weer voelde als een warme deken over mijn lijf. Mijn sranan tongo kon ik bij de chinees in de supermarkt wel kwijt. Nederlands is de voertaal en sranan tongo is de 2e taal. Bijv: look drape= kijk daar, fa waka= hoe gaat het, fa you ning= hoe heet je, mi angry= ik heb honger, mi wan buy= ik wil kopen, pe a taxi ree= waar rijd de taxi.
Hi Channy22, heb je nog steeds een kamer over? Groetjes Marloes
Hoi Marloes , Als channy22 geen kamer meer over heeft heb ik wel eentje .
Voor het bedrag ,heb je wel een benedenwoning. een grote kamer ,woonkamer met openkeuken.
met alle faciliteiten zoals wifi , koud/warmwater, gas, eneco en airco.(€300) per maand .De woning is beneden helemaal gerenoveerd.
Woning staat er centraal je kan alle kanten op .
op loopafstand heb je winkels, in de straat zelf staat er een grote zwembad.
Fietsend of met de bus (6min loopafstand)
In de straat naast bevind zich ook een taxi bedrijf.
hoor van je.
grt,Sharda
shardaberkleef@yahoo.nl
Hi Sharda, super! Is er een minimum aantal maanden dag je moet verblijven? In welke wijk is het?
Alvast bedankt! Marloes
Hoi Marloes,
Het is aan de mangolaan wijk Charlesburg.
hoe lang ga jij in su verblijven. Jij geeft zelf de periode aan van welk maand tot welke maand je gaat verblijven . Je hoef ook niet alles in èèn keer te betalen . Je betaald gewoon ieder maand je huur aan de beheerster of op de bank Wel is een maand borg dan vereist.
via de hoenderparkstraat ben je er zo als je naar kwatta moet of als je naar noord ga.En vanuit mangolaan letitia de vriesdelaan cultuurtuinlaan rechtsaf heb je de henck arronstraat alsmaar rechtdoor kom je uit bij het vat. loop afstand 35 minuten. Mogelijk heden zat als je via de mangolaan links af gaat richting anniestraat ben je de adolf pengelstraat rechtdoor zit je bij zsa zsa su.loop afstand 20 minuten.
Mail adres. [EMAIL=“Shardaberkleef@yahoo.nl”]Shardaberkleef@yahoo.nl
Hoi Marloes,
ik heb geprobeerd een paar fotos te plaatsen van de woning beneden. Klik op mijn naam en bekijk de fotos.
die had ik zelf gemaakt maar krijg in de loop van volgend week de recente foto`s dat alles al in elkaar gezet is.
mvgr. Sharda
Hi Sharda, super bedankt! Ziet er idd goed uit, ik heb nog geen concreet plan maar ik ga het zéker onthouden! Wie weet tot later dit jaar ![]()
Marloes
Hallo Floor,
ik heb een link voor je misschien leer je nog wat voor dat je naar su vertrekt of misschien zit je al daar dan zeg ik geniet ze
http://www.sil.org/americas/suriname/sranan/national/sranannldictindex.html
Als je alleen reist mischien handig om met meerdere vrijwilligers/stagiaires te wonen, voor huisvesting, gratis inschrijving
[EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com
Hi Vermoz, thanks maar ik ga geen stage lopen in Su… kan het dan ook? Ik had jullie email adres al wel gelezen. Op het moment ben ik er nog niet echt over uit hoe ik het allemaal ga regelen. Eind van de maand ga ik knopen door hakken, ben nu een planning aan het maken van wat ik allemaal wil doe’n. Bij sommige lees ik dat je een minimale periode moet huren… Ben nu ook nog aan het kijken voor vervoer vanaf de luchthaven.
Hey Marloes ,
Je kan googlen op Asruf afhaal service. het is ook de goedkoopste volgens mij nu tussen de 50 en 60 srd.
en het is ook veilig wij doen dit ook en al mijn huurder raad ik Asruff ook aan je ze ook via mail bereiken en ook telefonisch en ook staan ze op zanderij met hun naam bordje. Vind het wel persoonlijk prima
Momenteel is €1,00 gelijk aan 4.20 srd.
Hi Sharda, super bedankt voor je mailtje! Ik ga het gelijk opschrijven zodat ik het eind van het jaar nog heb. SUPER BEDANKT!
Fijne avond!
Marloes