SPW diploma

Hallo,
Ik ben ondertussen geemigreerd naar USA.
Ik heb jaren geleden mijn SPW diploma gehaald en dat ook laten vertalen.
Maar weet iemand eigenlijk of ik wel kan werken in de kinderopvang ?
Ik heb namelijk mijn CV verstuurd naar een kinderopvang en ik kreeg als antwoord dat ze de diploma die ik heb niet geldig is in OR .
Wat kan ik hiermee doen ?
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Greetings Anita

Is de kinderopvang bij jullie soms syndicated (vakbond)? Of is er wellicht een vakvereniging voor jouw beroepsgroep? Wellicht kun je hen dan om advies vragen. Leg ook eens je vakkenpakket voor en probeer uit te leggen wat je zoal heb geleerd. Wellicht willen ze je dan een brief schrijven dat ze jouw diploma erkennen. Dat is meer waard dan een letterlijke vertaling van een papiertje dat je je opleiding hebt gehaald. Misschien dat ze je daarmee wel aannemen?

Vooral bij de kinderopvang zijn de regels in de VS tegenwoordig erg streng. Plus, in dat soort beroepen (plus onderwijs, medicijnen en dergelijke) erkent men vaak alleen maar in de VS behaalde diploma’s.

Vakbonden zullen aarzelen om jou te helpen (tenzij er echt te weinig kinderopvangers zijn), die zijn bang dat jouw komst de sluizen voor andere buitenlanders open zal breken waardoor andere buitenlanders ook meer kansen zullen krijgen. Meer concurrenten en dus lagere lonen voor “echte” Amerikanen.