Een gedenkwaardig moment was het
http://spcockpit.startpagina.nl/prikbord/mods/smileys/images/smilie1.gif
Mijn skattebol en ik gingen rond 22:30 naar bed toe, en rond 23:00 is er ineens een fel licht bij ons raam. Wij zitten meteen rechtop in bed en zeggen tegen elkaar: wat was dat nou?
In eerste instantie denken we dat het iemand was bij de buren, die met een spotlight onze kant op scheen. Maar gisteren las ik op news24 (via DSTV) dat het iets heel anders was:
UFO paints sky white, blue, red
2009-11-22 22:52
Gautentg UFO identified
Middelburg - “The sky suddenly turned bright white. Within a few seconds, the object, which looked like a soccer ball with a tail, turned the heavens blue and then a flaming red.”
This is how Juan Ferreira, 25, from Witbank, described the “unidentified flying object” which had people in Mpumalanga, Gauteng and Limpopo staring wide-eyed at the sky at about 23:00 on Saturday night.
Hele artikel op [www.news24.com]
Wanneer meteoren de atmosfeer binnen komen gebeurd dat meestal in een bepaalde hoek, en dan kun je hoog in de hemel een ‘vallende ster’ zien. In dit geval kwam de meteoor erg laag in een lage hoek de atmosfeer binnen, en dat veroorzaakte het felle licht. Omdat de meteoor vanuit zo’n hoek langer door de dampkring gaat zal hij langer opgloeien.
Het was een gedenkwaardig gebeuren!
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com