Spanje verijdelt bomaanslag op openbaar vervoer

Een islamitische terreurcel die zaterdag in Barcelona werd opgerold wilde een zelfmoordaanslag plegen op het openbaar vervoer in de stad. Dat heeft een Spaanse onderzoeksrechter gisteren gezegd na de twaalf verdachten uitgebreid te hebben verhoord.

Lees het hele artikel hier.

Bron: HLN

Ik ben net terug uit Barcelona, en sinds die verijdelde aanslag moet ik wel zeggen dat bcn barst van de politie.Ze treden heel streng op waar nodig en patrouilleren beetje overal. Hier is pas echt wat je noemt blauw op straat(ik zeg hier, maar ondertussen wel al in belgiƫ terug, maar vrouw en ik zijn verliefd geworden op bcn, en heb nog altijd het gevoel dat ik er ben:x)
Ik denk dat het momenteel een van de meest veilige steden te spanje moet zijn naast madrid.
Dus voor zij die twijfelen van te vertrekken op reis wegens het voorval zeg ik : Laat je vooral niet bangmaken, als je wil gaan is nu toch het juiste moment.

Ik ga erheen in de zomer! Ik laat me zeker niet afschrikken door dit soort berichten en gebeurtenissen. Bovendien de kans dat ik nu terplekke wordt geraakt door de bliksem is waarschuinlijk groter dan dat ik word opgeblazen in het openbaar vervoer in Barcelona.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk