Spaans Leren In Uruguay / Costa Rica Of Argentinie

Hoi,
Wil graag een paar weken in het najaar (oktober of november) een cursus Spaans volgen in bijvoorbeeld Uruguay (voorkeur), Argentinie of Costa Rica. Moet helaas alles low budget doen dus tips zijn van harte welkom.
Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan kosten voor de cursus, onderdak en vliegreis?
Alle informatie is welkom!
Dank.

weet niet wat de evt taalcursussen kosten maar kan me voorstellen dat als je low budget wilt doen Uruguay minder geschikt is voor je.
Het is dan wel een zalig land en (h)eerlijke mensen maar de levenskosten zijn zeer hoog, tot zelfs hoger dan in Nederland.
Dankzij de pesokoersval zou Argentinie een goed alternatief kunnen zijn.

Ja… dat dacht ik ook maar ik las weer andere verhalen over Uruguay… dat het inmiddels goedkoper is dan Nederland… Ik weet niet zo goed waar ik op af moet gaan vandaar mijn oproepje!

He hoi,

Ik ben judith en ik ben ook van plan om in oktober naar argentinie chili en eventueel uruguay te gaan. Ik heb bij veel organisaties gekeken naar taalcursussen en vrijwilligers werk. Je bent alleen zo ontzettend veel geld kwijt dan. Heb nu dus besloten om gewoon zelf heen te gaan en een talen cursus te volgen in bariloche ( bij het mooiste nationale park van argentinie, schijnt). Op de site, www.lamontana.com staat een prijzen overzicht. Talencursussen zijn altijd redelijk duur, maar volgens mij valt het hier best wel mee. Er zijn veel positieve reacties op deze talenschool, dus ik ben benieuwd. Hoop dat je hier misschien wat aan hebt. Veel succes met je voorbereidingen in ieder geval.

Liefs Judith

Hoi Judith,
Bedankt voor je informatie. Had de site inderdaad ook al eerder gevonden. Ik wacht nog op wat meer informatie zodat ik een beslissing kan nemen. De taalschool in Costa Rica (montana Linda) heeft ook veel positieve reacties. Ik ben informatie aan het verzamelen over beide landen en een begroting aan het maken. De landen spreken mij alledrie aan daarom twijfel ik ontzettend. Inmiddels is gebleken dat voor mijn budget Costa Rica het beste te doen is. Maarrrrr Bariloche in Argentinie lijkt mij inderdaad ook geweldig. Kortom ik ben er dus nog niet helemaal uit.
Jij ook succes met voorbereiden en houd me op de hoogte!
X

als je echt low-budget spaans wil leren is guatamala een goede optie een week les voor 85 dollr incl kost en inwoning bij een lokale familie en het is overland redelijkdichtbij costa-rica
gr
martin

Hallo Mart en Arie on tour,
Bedankt voor de info. Kunnen jullie iets specifieker zijn. Meer info zoals adressen, waar het is, hoe jullie ervaring was etc .etc.
Dank je wel.

Hoi Halima,

Er zijn 3 belangrijke plaatsen voor spaans in Quatamala, Antiqua een prachtige koloniale stad, Quetzzaltenango de 2e stad van Guatamala waar we nu zijn ( niet echt spectaculair) en Lago de Atitlitan prachtig setting vulkanen aan een meer gelegen.

Morgen gaan we een school uitzoeken en starten met de spaanse les, de ervaringen kun je later lezen op onze site
www.mart-en-arie-ontour.nl

Uit de lonelyplanet van guatamal ( 2004) heb ik 2 sites voor je:

http://www.sanpedrospanishschool.org/prices.html
http://www.mayabspanishschool.com

trouwens de lonely planet voor midden-amerika ( incl costa rica ) ligt over 2-4 weken in de winkel.

groeten
martin

Hi,

La Montaña is al een keer genoemd in de lijst van reacties, ik ben heel enthousiast over hun, de plek en het land. Ik raad je sterk aan om even een mailtje te sturen naar Deryck van La Montana in Bariloche. info@lamontana.com (www.lamontana.com)
Ik ben nu sinds eind april terug van mijn verblijf aldaar van 7 maanden.
Ik ben begonnen met een taalcursus voor 8 weken en ben gedurende deze periode begonnen met vrijwilligerswerk. Ik heb daar gewoond bij een gastzgezin. Erg leuk. Ben daar dan ook blijven hangen, en ben aan het sparen om weer terug te gaan. Ben helemaal weg van het land, de mensen, de plaats Bariloche, etc.

Gr Mark

P.S.: als je meer wil weten, vertel ik je dat graag.

Hi,

Vergeet ik misschien concreet nog even het een en ander te vertellen.
Zoals je weet zijn taalcursussen over het algemeen behoorlijk prijzig. De prijzen van La Montaña vallen heel erg mee. En zij bieden een hele goede service.
Concreet wat betreft het levensonderhoud.
Je mag er vanuit gaan dat alles 3 maal “minder duur” is dan wat wij gewend zijn. Dit scheelt enorm in je kosten voor verblijf en minstens zo belangrijk voor het reizen.
Geef je graag wat tips.

Gr Mark

TOF!
Ik heb je een mail gestuurd!

www.montanalinda.com in costa rica is best goedkoop

wiltomsa

Goedkoper dan Montana Linda in Costa Rica zijn de lessen die gegeven worden door de spaanse lerares Flor Granada. Zij heeft een eigen website; www. orosivalleyschool.com. Je woont bij haar thuis in een prachtige omgeving. Als bewoner van Costa Rica en tevens cursist kan ik dit van harte bij jullie aanbevelen.

Ronald Geverinck

Ik heb zelf gewoon mijn spaans in spanje geleerd, met name regio Aragon is zo’n beetje het duidelijkste en meest “correcte” spaans wat je kunt leren. Ik heb zelf familie uit Uruguay en dat is echt een heel ander soort spaans. Maar als je snel en goed spaans wilt leren zul je uiteindelijk toch veel met de locals moeten praten en de mensen uit uruguay zijn echt superrelax, dus ik raad zeker uruguay aan.

Hey hallo,

Ik ga 1 oktober naar Costa Rica om cursus spaans te volgen, ben echt aan het aftellen! Na veel fora en blogjes te hebben gelezen heb ik besloten het via Inter Cultura te doen, ze hebben 2 campussen dus eerst 3 weken in het binnenland, daarna 3 weken op de beachcampus. Ik woon tijdens deze periode bij 2 gastgezinnnen. Het is relatief niet heel duur, en de hulp en informatie via mail is super!!

Linkje: http://www.interculturacostarica.com/

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen,

:dag: Eva