Spaans leren in Salamanca, appartementen?

Hoi, ik heb een tussenjaar en ik wil dit jaar naar Salamanca gaan om een Spaanse taalcursus te doen. Nou denk ik het meest positief over Studytravel, maar je moet 18 zijn om in hun studentenappartementen te verblijven (ik ben 17). Ik ben nu van plan om bij Studytravel alleen de taalcursus te boeken, en zelfstandig een appartement te boeken. Hebben jullie enig idee of ervaringen over appartementen in Salamanca? Verder vraag ik mij af of ik überhaupt niet erg jong ben voor zo’n taalcursus. Heeft iemand ervaring met wat mijn leeftijdsgenoten zullen zijn, of ik uit kan gaan etc.?

Alvast bedankt!

Hoi Tim, ik heb in 2011 in Valencia gezeten voor een taalcursus en geboekt bij Plus Taalreizen. Ik was toen 19, en was qua leeftijd aan de jonge kant. De meeste mensen waren 21 en ouder (tijdens de zomervakantie) en na de zomervakantie zou de gemiddelde leeftijd op de taalschool rond de 30 jaar liggen werd me verteld. Dat is als jij 17 jaar bent best een verschil. Met uitgaan moet je er rekening mee houden dat je bij de discotheken/clubs vaak 18 en soms 21 moet zijn om binnen te komen. Als je met een groep bent met allemaal iets oudere mensen zullen ze niet moeilijk doen aan de deur. Wij hadden ook vaker iemand van 17 bij ons terwijl de rest 18-25 jaar was.

Ik denk dat het ook erg aan jezelf ligt en hoe je je opstelt of het je gaat bevallen. Als jij “volwassen” bent en je zo gedraagt is het zeker een mooie ervaring. Als je nog “jong” bent voor je leeftijd zou ik het niet doen.

Ik weet niet hoe lang je weg gaat, maar als je zelfstandig een onderkomen gaat zoeken ter plaatse ben je redelijk wat tijd kwijt. Als je voor een half jaar gaat, kan dat de moeite zijn. Ik heb zelf in een appartement van de taalschool gezeten en dat was top geregeld. Als er dan iets mankeert zijn de lijntjes kort. Klasgenoten van mij zaten in een residentie, zag er ook mooi uit. Ik zou toch proberen om via de school wat te regelen. Mocht je het zelfstandig willen zoeken dan kun je googlen op: piso Salamanca (studentenkamer salamanca).