Hallo, ik ben Sophie (24) en droom al een aantal jaar van een rondreis (backpacken/ trein/bus/wandelen) door Nepal/Tibet. Het lijkt me geweldig om de cultuur en mooie plekjes te ontdekken.
Ik ben nog niet op veel plaatsen in de wereld geweest. Dit komt vooral omdat ik er nooit geld voor had. Nu ik een baan heb, kan ik eindelijk mijn droom werkelijkheid laten worden.
Ben je geinteresseerd? Laat me iets weten via [EMAIL=“Deckers_Sophie@hotmail.com”]Deckers_Sophie@hotmail.com
Ik zoek een reispartner van ongeveer mijn leeftijd. Jongen of meisje maakt niet uit…als je maar gemotiveerd/ geinspireerd bent! Tips zijn altijd welkom.
Ik wil voor minimaal 3 weken en maximaal 5 weken weg. Periode oktober 2010
Pas op voor malaria! Vergeet je pillen niet. In Nepal alleen of met twee reizen is m.i. niet aan te raden. In groep(5-6) is dit ok vermits je dan ook eigen vervoer hebt. Op bepaalde plaatsen kan men zeer agressief zijn. Toeristische centra zijn veilig tenzij in berggebieden.
De ‘kleine’ kinderen gooien met stenen als ze niet krijgen wat ze willen. Best wel een gevaarlijke situatie als je maar met twee of zo bent. In groep is dat nog te doen.
Ga in elk geval NOOIT met juwelen(inclusief ringen, armbanden en halssnoeren) of geld zwaaien : dat is vragen om overvallen te worden. Neem uitsluitend een daghoeveelheid geld mee. WIj waren met een groep met 20 personen en wij voelden ons zelfs niet veilig , ondanks dat iedereen elkaar hielp de aandacht af te leiden.
Wij hebben in 2007 een rondreis door Nepal en Tibet gemaakt. Indivdueel dus zonder groep. Wij voelden ons wel veilig. Met geld zwaaien moet je nergens doen. Verder geen enkel probleem. Vriendelijke en behulpzame mensen en ook met kinderen hadden we geen moeit. Als je snoepjes bij je hebt zijn ze al tevreden.
Heb je geen zin om wat eerder te gaan? Ik had april in de planning…
Zoieso is oktober af te raden, dit ivm dat dit de drukste maand qau toeristme is. Zeker Tibet is het drukst in oktober, als ook de Chineese bevolking vakantie neemt.
Verder schijnt paackpacken in Tibet moeilijk te zijn…
Mijn plan was 2 weken georganiseerd naar tibet en oversteken over land naar nepal (Lhasa - Kathmandu Friendship Highway) En in Nepal dat wel op eige gelegenheid verder.
Over agressie heb ik ook niks vernomen, ondanks de vele reisverhalen.
Je kan best backpacken in tibet, Wel is het aan te reden om een prive gids in te huren. Maar verder is het heel goed te doen.
Ik ben in september geweest en heb wua massa toerisme in tibet weinig gemerkt. Wel in Lhasa maar daar buiten zeker niet.