Ik ben erg aan het twijfelen om na mijn studie een tijdje in Thailand te gaan werken en wonen. Ik studeer Sociale studies/Social work (met drie richtingen CMV, Cultuur Maatschappelijke Vorming, MWD, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en SPH, Sociaal Pedagogische Hulpverlening). Ik zit nu in het tweede jaar.
Er staan op internet tig Sociale projecten in vrijwilligerswerk, waar je ook mee naar Thailand kan. Dat zou ik dus al kunnen doen als stage, maar ik vraag me af of er ook werk in mijn sector te vinden is in Thailand. Wat zou dat gaaf zijn!
Ik heb google al helemaal afgezocht op werk in Thailand, maar dan kom ik dus steeds uit op die sociale projecten. Ik vind verder ook geen vacatures die enig verband hebben met Maatschappelijk werk :tssk:.
Ik studeer SJD en bij mijn opleiding is het zo dat als je een speciaal iets wilt doen je dit kunt aanvragen bij de examencomissie. Ik weet niet of dit ook geld ivm met stage, maar je kunt er bijvoorbeeld wel je afstudeerproject aan wijden.
Je kunt hiernaast bijvoorbeeld ook contact opnemen met een van die projecten en zeggen dat je een echt stage voor een jaar zoekt. Wellicht kunnen ze dan een functie voor je “maken” die iets meer inhoud heeft. En dan ben je voor hun een gratis kracht voor een jaar! Misschien kunnen ze dan wel iets voor je regelen wat aan de voorwaarden van je stage voldoet. Zolang jij je competenties maar behaalt en dat ook aan kunt tonen is meestal alles goed.
Ohwja… en is er niets in de verslavingszorg ofzo? Ik zag laatst in de inside guide voor thailand staan dat je namelijk een verslavingskliniek in Bangkok kunt bezoeken en dat ze er openstaan voor bezoekers. Wellicht is daar een hulpverlener aan verbonden die jou kan begeleiden???
in die sector hier werken kun je inderdaad hier vergeten.
sociaal werk kennen ze niet vooral niet op de eilanden.
hoewel veel mensen het hier hard kunnen gebruiken.
meer de farang dan de thaien.
dus sucses ermee hoop dat je vind wat je zoekt.
Ja, misschien dan in de verslavingszorg! Dat gaat ook een onderdeel uitmaken van mijn leerroute, dus dat komt mooi uit. Zal daar eens verder naar informeren en zoeken! Bedankt!
haha Ja, ik heb het over Thailand. De verslavingszorg is vast geen feestje en niet georganiseerd zoals in Nederland, maar het is er wel. Je kunt er als toerist zelfs heen… Staat zelfs in de inside guide van thailand. not quite a happy place though…
Goed om te weten, wist ik niet.
Kan me niet voorstellen dat een buitenlander daar legaal kan werken. Zoals gezegd, kijk eens naar de lijst met ‘verboden’ beroepen.
Vrijwilligerswerk valt ook onder werken, loon ontvangen of niet is niet van belang.
Om stage te lopen zal een thais bedrijf/instelling dit moeten organiseren en officieel aangeven.
steven heeft gelijk.
je kunt hier niet zo maar alle beroepen doen.
en wat je wel mag doen.
heb je een werkverguning voor nodig.
en dat is zeer weinig wat je hier mag doen.
en de verslavingszorg.
ik woon op koh samui zelf.
het grootste gedeelte is hier verslaafd.
niet alleen thaien ook faranf.
aan drugs,drank,gokken,
nou als je hier aan drank verslaafd ben.
1 dagje infuus en je bent genezen.
zo gaat men hier om met verslaafde.
mijn vriendin is verpleester hier.
in een privekliniek heeft er dagelijks mee te maken.
ze kennen hier geen instanties of hulpverlening.
op verslavingsgebied.
weet niet hoe het is in de rest van thailand.
maar verwacht niet hetzelfde als in europa.
Er stond een artikel in de Telegraaf dacht van afgelopen vrijdag over een zeer afgelegen afkickkliniek voor celabratie’s met ongekende luxe, ergens hidden op Koh Chang.
Maar dan nog toch eerst de eerdere adviezen opvolgen omtrent wat je wel en niet mag doen voor arbeid, ook al is het onder de noemer vrijwilligerswerk.
Ik heb een balletje opgegooid bij iemand van het Bang Pakong Hospitaal.
Zij is daar psychisch verpleegkundige en PhD in opleiding.
Ze houdt zich voornamelijk bezig met de psychische problemen die de jeugd ondervindt van de veranderende samenleving (van landbouw naar industrie).
Ik laat tzt wel iets weten.
Toevallig ben ik na een anderhalve maand vakantie te hebben gehad in Thailand nu ook druk ook het zoeken naar werk in Thailand. Ook ik heb een sociale opleiding gedaan en werk nu in de jeugdzorg. Op internet kom ik niet veel verder, wel veel vrijwilligerswerk. Ook merk ik dat er veel haken en ogen aan zitten/veel regeltjes etc. Ook kom ik op internet veel van JOHO tegen maar je moet je eerst aanmelden bij hun voordat je pas echt kan lezen/horen wat voor werk ze hebben. Kortom het lijkt mij net zo mooi als jij om te werken in Thailand maar het is een stuk lastiger dan ik had gedacht. Misschien in een ander land meer mogelijkheden?
Groetjes sylvia