Ik ben erg aan het twijfelen om na mijn studie een tijdje in Thailand te gaan werken en wonen. Ik studeer Sociale studies/Social work (met drie richtingen CMV, Cultuur Maatschappelijke Vorming, MWD, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en SPH, Sociaal Pedagogische Hulpverlening). Ik zit nu in het tweede jaar.
Er staan op internet tig Sociale projecten in vrijwilligerswerk, waar je ook mee naar Thailand kan. Dat zou ik dus al kunnen doen als stage, maar ik vraag me af of er ook werk in mijn sector te vinden is in Thailand. Wat zou dat gaaf zijn!
Ik heb google al helemaal afgezocht op werk in Thailand, maar dan kom ik dus steeds uit op die sociale projecten. Ik vind verder ook geen vacatures die enig verband hebben met Maatschappelijk werk :tssk:.
Ik studeer SJD en bij mijn opleiding is het zo dat als je een speciaal iets wilt doen je dit kunt aanvragen bij de examencomissie. Ik weet niet of dit ook geld ivm met stage, maar je kunt er bijvoorbeeld wel je afstudeerproject aan wijden.
Je kunt hiernaast bijvoorbeeld ook contact opnemen met een van die projecten en zeggen dat je een echt stage voor een jaar zoekt. Wellicht kunnen ze dan een functie voor je “maken” die iets meer inhoud heeft. En dan ben je voor hun een gratis kracht voor een jaar! Misschien kunnen ze dan wel iets voor je regelen wat aan de voorwaarden van je stage voldoet. Zolang jij je competenties maar behaalt en dat ook aan kunt tonen is meestal alles goed.
Ohwja… en is er niets in de verslavingszorg ofzo? Ik zag laatst in de inside guide voor thailand staan dat je namelijk een verslavingskliniek in Bangkok kunt bezoeken en dat ze er openstaan voor bezoekers. Wellicht is daar een hulpverlener aan verbonden die jou kan begeleiden???
in die sector hier werken kun je inderdaad hier vergeten.
sociaal werk kennen ze niet vooral niet op de eilanden.
hoewel veel mensen het hier hard kunnen gebruiken.
meer de farang dan de thaien.
dus sucses ermee hoop dat je vind wat je zoekt.