Ik ben een man van 35 jaar, en werkzaam in de psychiatrie als woonbegeleider. Door komende bezuinigingen rondom het wmo gebeuren, wordt mijn huidige contract niet verlengd. De spoeling wbt vacatures is erg dun. Mijn vrouw werkt als maatschappelijk werkster met een vast contract, maar dat zegt ook niet alles. We hebben samen 2 kinderen, van 6 en 2 jaar.
Ik zit de afgelopen te fantaseren om in het buitenland te gaan werken, waar er meer mogelijkheden zijn. Let wel, alleen een fantasie, nog geen daadwerkelijke plannen. Ik heb wel eens gehoord dat er in Nieuw Zeeland mogelijkheden zijn. Maar hoe ga je te werk? Waar kan je op zoek naar werk (vacature site)? Hebben mensen ervaring hier mee, ook met het emigreren met een heel gezin? Ik besef me ten zeerste dat dit nogal wat van je vraagt, vooral ook voor de kinderen.
Ik heb zelf de opleiding SPW4 in 2001 afgerond, en heb nu 9 jaar ervaring in de gehandicaptensector en 4 jaar in de psychiatrie. Mijn vrouw heeft in 1999 de SPH afgerond en 15 jaar ervaring in de psychiatrie.
Ik hoop op wat bruikbare tips, en ervaringen delen.
Hoi Thomas, welkom op Wereldwijzer! Voor dergelijke vragen kun je beter ons wonen en werken in Nieuw Zeeland forum even bekijken, daar ga je hopelijk meer antwoorden op je vragen krijgen.