Social worker, waar kan je werken?

Hallo allemaal,

Al mijn hele leven wil ik voor een tijdje in het buitenland gaan wonen. Ik studeer dit jaar af als Social Worker en wil graag nu mijn kans grijpen om naar het buitenland te gaan. Hebben jullie enig idee waar je als Social worker goed terecht kan (het liefste in psychiatrie en verslavingszorg)? Of zijn er websites voor Social work in het buitenland?

Ik hoor het heel graag, Alvast bedankt!

Shenna

Hoi Shenna,

Ik studeer zelf MWD en ben ook erg georiënteerd op het buitenland. Wat ik je van mijn zoektocht kan vertellen is dat het moeilijk is. Het Social Work in het buitenland is vaak niet van zo’n hoge kwaliteit als in Nederland. Daarnaast is het vaak belangrijk dat je de taal spreekt. Ik wil je niet afschrikken maar ik denk dat je heel creatief en ondernemend moet zijn om werk in de psychiatrie of verslavingszorg te vinden. En ook een flinke dosis doorzettingsvermogen is niet onbelangrijk. Wat een flink stuk makkelijker zal zijn is om vrijwilligerswerk te gaan doen. Hier zijn volop mogelijkheden voor. Zowel voor de lange als korte termijn.

Ik hoop dat dit helpt, en als je echt wilt, laat je dan vooral niet afschrikken.

Succes

Als student social worker ga ik deze topic even in de gaten houden. Uiteraard ben ik ook al ‘aan het zoeken/netwerken’ geweest. Ik kreeg te horen dat de Westerse landen erg jaloers zijn op onze verzorgingsstaat, en daarom juist geïnteresseerd zijn in Nederlandse hulpverleners.

Ik zou zeggen. Zoek je land, zoek je plek en start wat met netwerken bij instellingen. Verder sluit ik me aan bij onderstaande reactie.

Beste,
Ik heb een idee voor u
Hier in casablanca (Marokko) KUNT U TERECHT KOMEN maar een ander job niet social worker dit zijn call centers
u kunt ook werken bij belgische of Nederlands bedrijven
u hebt altijd mooi weer zon strand enzo
Dus hier is mijn nummer voor meer info 00212608616819
Ik was toen ook in belgie in antwerpen maar ben zelf teruggekeerd
Als u wilt komen naar Marokko kan ik alles voor u regelen
Mvg