Werken in buitenland: orthopedagogiek/ontw. psychologie

hi,

ik ben me aan het orienteren op werken in het buitenland (voor minimaal 1 jr). Ik heb orthopedagogiek (ontwikkelings/opvoedingsproblemen) gestudeerd en de nodige ervaring. Bij mijn werk is taal erg belangrijk, dus in het buitenland zal het geven van begeleidingen/therapieen e.d. moeilijker zijn lijkt mij. Heeft iemand tips/ ervaringen op dit gebied? Ik hoop het!

groeten Judith

Dag Judith,
Zoek je werk in een praktijk? Of wil je een op een bijv. een persoon begeleiden.
Groet

Hallo allemaal,

ook ik ben bezig met het zoeken van werk in het buitenland als orthopedagoog/ psycholoog in het werken met kinderen en jongeren. Dit kan werk in een praktijk zijn, of bijvoorbeeld in tehuizen voor straatkinderen, of individuele begeleiding. Eigenlijk kan de werklocatie alles zijn, als er maar sprake is van gedrags- en of ontwikkelingsproblematiek.
Nu weet ik niet precies hoe ik dit moet aanpakken en waar ik moet zoeken. Het belangrijkste is denk ik het opbouwen van een netwerk van mensen die ook in het buitenland wonen en werken. Dus daarom de vraag: wie werkt of heeft gewerkt als orthopedagoog/psycholoog in het buitenland, of wie kent iemand die in deze functie in het buitenland werkt?

In ieder geval hartelijk dank voor het lezen en meedenken,

groet Kelly

Ook ik ben me nu aan het orienteren op het buitenland. Ik ben bijna klaar met ontwikkelingspsychologie. Ik ben erg benieuwd of een van jullie of beide inmiddels iets hebben gevonden en in het buitenland zitten!

groetjes Anoek

In Aruba ligt nog een wereld voor ons open, maar dan, moeten we wel onze krachten bundelen.
ook wij hebben interesse op dit vlak.
gr Henk

In Aruba ligt nog een wereld voor ons open, maar dan, moeten we wel onze krachten bundelen.
ook wij hebben interesse op dit vlak.
gr Henk

Hoi allemaal,

ik ben al enige tijd op zoek naar werk in de welzijnszorg in het buitenland. Ik heb SPH gestudeerd en wil graag naar het buitenland vertrekken om daar te gaan wonen en werken. Ik vind het lastig om informatie hierover te vinden. Kan jij wat meer vertellen over Aruba? Als iemand weet waar je informatie kan vinden over wonen en werken in het buitenland dan hoor ik het graag.

Greetz Yvonne