In november willen wij graag gaan snorkelen aan de oostkust van Sabah.
Ik lees veel over duiken nabij Sipadan en Mabul maar wie heeft ervaring met snorkelen in die regio?
Heb je een advies over accommodaties en aanbieders van snorkeltrips in deze regio ?
Ik ben in december een week op Mabul verbleven en heb daar voornamelijk gedoken maar ook voor snorkelen ben je daar op de juiste plek. Ik verbleef bij accommodatie mabulbackpackers. Google maar. Rustig verblijf gehad daar, en savonds elders op het eiland wel wat vertier gezocht, live muziek , of bar. Prima prijs kwaliteit verhouding met deskundig duik/snorkel team. Heb je wat meer besteden dan zijn er ook luxe waterbungalows op Mabul. een dag duiken Sipadan is aan de prijs, maar het beste wat mij tot nu is overkomen onderwater
Bedankt voor de tip!. Hier kan ik iets mee…ik heb het even opgezocht en de budget optie lijkt me prima: heerlijk rustig en volgens jou prima snorkelopties dus.
Ik ga ze even een mail sturen om het een en ander in optie te zetten of te boeken.
Nog een vraagje…is er vanaf de accommodatie zelf, zodra je het water in plonst ook iets zien of is er in het heldere water weinig leven aldaar?
Haha ja ook dat is er, en ook genoeg te zien maar niet zo kleurrijk en divers als de duik/snorkelspots. Oftewel, als je dat gezien hebt , hoef je niet persee meer voor je accommodatie te snorkelen. Maar je zult het wel zien