snorkelen korte vliegreis

Hey,

Dit jaar willen we niet te ver van huis gaan, we gaan dan ook maar 2 weekjes met vakantie.
We zoeken een leuke plek waar je direct vanop het strand kan snorkelen, (dus geen excursies!) en waar het voor de rest uiteraard ook leuk is om te vertoeven. (natuur/cultuur/eten)
Normaal gezien ben ik een vrij avontuurlijk type en heb al heel wat landen van de wereld gezien, dus een All in is echt niets voor mij.
Maar nu moeten we het een beetje ‘op veilig’ spelen, ik ben namelijk zwanger; landen waar hygiëne niet de sterkste troef is, en te ver, laten we vallen. (Egypte en Jordanië zou ik dus even laten, ben in beide landen al geweest)
Dacht aan landen/eilanden als Kroatië, Malta, Cyprus, Corica, Griekenland,…
Afin, weet het zelf niet

Graag tips!

Ik vrees voor je dat je je plannen bij zult moeten stellen, er zijn geen Europese vakantielanden die qua onderwaterwereld te vergelijken zijn met de Rode Zee. Dus als je voor een goede prijs een weekje mooi wilt snorkelen zou ik toch weer naar Egypte gaan.
Als je iets meer kunt uitgeven, zou je bijvoorbeeld ook naar Bonaire kunnen gaan, daar kun je vanaf de kant snorkelen/duiken.

EJe zou eilat in israel kunnen overwegen. Toch rode zee ,je kan er snorkellen en de hygiene standaard ligt hoger dan in egypte en jordanie.

Of de canarische eilanden of de azoren natuurlijk, hoewel ik daar nooit geweest ben verwacht ik dat het daar beter snorkellen is dan aan het vaste europese land.

@Georgesiam: Het gaat niet over iets meer uitgeven ofzo, maar 12 uur vliegen als zwangere is echt niet te doen.
Eveneens is Egypte voor me uitsloten omwille van de hygiëne en de onrust, tenzij je in een 4 sterren All IN wilt logeren, maar dan is voor mij de lol eraf. We hebben ooit op een fantastisch plekje gelogeerd bij 2 Vlaamse dames bij de Sinai woestijn. Een mooie plek, op snorkelgebied een zware tegenvaller voor Egypte, maar bon. Het gegeven is dat zij met de dood bedreigt zijn en ze hebben hun paradijsje moeten ontvluchten.

@ Wecky
canarische eilanden of de azoren? Zal het eens bekijken, merci!