Ik ben erg benieuwd naar verhalen/ervaringen en tips van mensen die in slowakije op vakantie zijn geweest. Ik ga er begin mei heen met wat vrienden en ik zou graag wat meer informatie willen over het land. We zitten in het oosten, vlak tegen de Tjechiesche grens aan, bij de stad Trencin. Dus iedereen die me enthousiast (of misschien voorzichtig :unsure: ) kan maken, heel graag!
Groeten!
Ben met familie een paar jaar geleden in Hoge Tatra geweest - in de buurt van Poprad (14 dagen) - en hebben genoten. Slowaken zijn erg vriendelijke mensen en er is daar heel goedkoop (aanzienlijk goedkoper dan in Tsjechië, waar wij veel komen).
Omgeving van Trencin ken ik niet, dus kan ik helaas geen tips geven wat te bezoeken.
In elk geval veel plezier!
Ik ben afgelopen zomer met een jongerenuitwisseling in Malacky geweest. Dat ligt in het zuidoosten, vlak bij Oostenrijk. Daar heb ik bijna een week in een gastgezin doorgebracht en ik vond het ontzettend leuk, maar van het uitgaansleven heb ik eigenlijk niet veel gezien. We zijn een aantal avonden daar naar een heel leuk kroegje geweest en daar stond een hele grote jukebox. Wat wel typisch voor het land schijnt te zijn is dat je je drank zelf uit de koelkast mag pakken in de cafe’s.
Ik ben zelf een week in Komarno geweest die stad is opgedeeld in slowakije en hongarij, wat je ook zeker moet doen is naar de stad bratislava gaan echt de moeite waard maar pas goed op je spullen je bent het zo krijd. :o