Hallo forumgenoten,
Het schijnt niet handig te zijn om je koffer echt op slot te doen als je naar Amerika reist.
Er zijn speciale FSA slotjes te koop die de douane kan openen met een loper.
Maar, hoe doe je dit als je koffer alleen maar op slot kan met een cijfercode? Wellicht op 0000 instellen, maargoed dat weten de “bad-guys” wellicht ook dat alle brave toeristen dit doen.
Wie heeft er ideeën? 
Er zijn ook TSA cijfersloten. Daar zit zo’n klein gaatje aan de onderkant. Heeft jouw slot dat niet?
Nou, de koffer zelf sluit met clips zegmaar, en die kunnen alleen geopend worden met een cijferslot die zich ook op de koffer bevind. Dus er is geen los slotje zegmaar.
Of snap ik je niet helemaal? :teeth:
Of ze de cijfers in de clips kunnen openen weer ik niet.
In principe kunnen ze je altijd vragen on het koffer zelf open te doen. Plus ze hebben het recht je koffer open te breken.
Om eerlijk te zijn zou ik zelf het risico nemen en het koffer gewoon gebruiken. Als het dicht blijft zitten zonder op slot gedaan te worden zou ik dat doen.
Ik heb ook een slot met een cijfercode, als ik naar noord amerika reis laat ik em op de code staan waarmee die open gaat. Hij zit dus wel dicht geklikt, maar niet op slot. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
1 like
Wij doen de koffers ook niet op slot en doen een riem om de koffer. Nooit problemen mee gehad.
Niet om je bang te maken maar er gaan verhalen dat ze je koffer gewoon openbreken wanneer er geen TSA slot op zit en ze m niet open krijgen. Ze gaan niet aan je vragen deze open te maken want deze controle gebeurt ver weg van waar jij bent.
Misschien is dit iets voor je: http://www.travelbags.nl/samsonite-kofferriem-met-cijfer-en-tsa-slot-groen.html
Bespaar hier niet te veel op. Wij hadden er eens 1 gekocht van de ANWB en deze was na 1 reis al kapot. Niet de band door maar het plastic om de band te geleiden was kapot.
Bedankt voor jullie tips en ervaringen! Die riem met tsa slot is een hele goeie… bedankt!
Via Wereldwijzer app