Ik ga samen met mijn vriendin in september voor 2 weken naar Marokko.
We landen met JetAir in Nador en 2 weken later trekken we terug naar huis vanuit Marrakech.
Ik zoek bijna heel het internet af voor een slaapplaats in Nador tijdens de eerste nacht na onze aankomst ( aangezien we pas om 22.30u landen kunnen we niet naar een andere stad doorreizen) maar ik vind hier niet echt iets over terug. ( Ben opzoek naar een jeugdherberg of goedkoop hotel).
Ik heb ooit in Nador gelogeerd in een goedkoop pension maar we hebben toen zelf de straten afgeschuimd (ken het adres niet meer). Wat er in mijn Trotter te vinden is, zijn de volgende adresjes:
Hotel Méditerranée,
Avenue Youssef-Ibn-Tachfine 2
tel. 00 212 36 60 64 95 en 10 64
prijs: ongeveer 25 euro voor 2
Vlak bij de strandboulevard. Klassiek hotel met keurig comfort.goedkoop resto.
Hotel Ryad
Avenue Mohamed V
tel. 00 212 36 60 77 17
[EMAIL=“hotelryad@hotmail.com”]hotelryad@hotmail.com
prijs: ongeveer 36 euro voor 2
Goed gelegen, naast stadhuis. Plaatselijk klein luxehotel. Modern en uitstekend comfort.
Nog een vraagje:
Op welke manier kan je vanaf de vlieghaven tot in de stad geraken?
Is het gemakkelijk om vanuit Nador met het openbaar vervoer tot in Fez te geraken?
Bob,
Aan de vlieghaven staan verschillende taxi’s die je brengen waarheen je wilt. Onderhandel wel eerst over de prijs.
Om vanuit Nador naar Fez te geraken, kan je per bus. Vraag eventueel aan het hotel waar je voor een bus moet zijn.
Vorig jaar waren ze bezig met een treinverbinding maar ik weet niet of die al operationeel is.
Je kan natuurlijk ook (van hieruit via internet of ter plekke) een auto huren in Nador en afzetten in Marrakech. Dat lijkt mij persoonlijk een beter alternatief (alhoewel een bus goedkoper is).
Bob, hoe is je reis naar Nador verlopen? Ik ben benieuwd welk hotel je uiteindelijk terecht gekomen bent (en wat de prijs ervan was) omdat ik zelf in februari volgend jaar een trip naar Nador maak. Ook de prijs die je hebt betaald voor de taxi van het vliegveld naar de stad zou mij erg helpen.
Marion
Iemand anders die mij deze informatie kan geven natuurlijk ook welkom
We hebben eigenlijk ons reisprogramma aangepast. We hebben namelijk ons vlucht aangepast en uiteindelijk geland in Casablanca aangezien we niet echt iets interessant vonden om te doen in Nador.
Persoonlijk was ik heeel blij dat we deze beslissing hebben genomen. Ik denk wel dat het geen probleem moet zijn om een slaapplaats te vinden in Nador aangezien je in Marokko nogal snel een slaapplaats vind in een stad.